Monday, October 11, 2010

when sleeping women awake mountains will move

Let sleeping women lie, want anders zijn ze de rest van de dag niet te genieten.


Kitsch


Basilicum schijnt giftig te zijn.

Natuurlijk, alles is giftig in bepaalde hoeveelheid, drink 20 liter water en je bent ook dood, maar ik was geschokt van het bericht dat basilicum giftig is, ook in kleine hoeveelheden.

Ik eet het namelijk graag, tomaten mozarella basilicum, heerlijk, of spagetti al pomodoro met basilicum.

Oregano daarentegen is gezond en kurkuma (geelwortel) helemaal, preventief tegen kanker, samen met sambal. Net zoals 4 kopjes groene thee per dag, dixit ivan wolffers. Dat u dit maar in uw oren knoopt ! Volgens Maarten t Hart maakt het niets uit en is het allemaal genetisch bepaald. In zijn dagboek en columns somt hij al zijn gezonde maatregelen op, van q10 en magnesium slikken tot veel yoghurt eten en er wortels, paprika, de hele groentekraam doorheen jagen.

Dat vind ik nou echt jammer, ik zou best om de dag 1 uur of een half uur willen koken, dat ik daar de tijd voor heb en neem. Nu heb ik zo'n voorverpakte guacemole gekocht, niet te eten, meteen weggemieterd, en ik kan het zelf heerlijk klaarmaken. Zonde. Maar ja, daarna weer wel die boel afwassen en guacamole is moeilijk schoon te krijgen. Uit eten gaan in een goed restaurant met 1 of twee glazen wijn voor maximaal 50 EUR per persoon is het lekkerste. Als zelfs dat niet meer gezellig is, dan is je relatie voorbij. Of minimaal in/bij vlagen gezellig.


Be less lonely.

No comments: