Tuesday, October 19, 2010

Low low lonely

"Speel jij een instrument ?"
"Nee."
"Dag."

Het superieure denken, het ivoren toren denken, het ik heb meer geld en ben dus beter denken van Fristi Bolkestein, Angela Merkel, Greet Wilders heeft iedereen. Als ik op mezelf afga en de mensen om me heen dan leeft iedereen in zo'n isolement.

Wat moest ik vorig jaar met kerst lachen, toen Eline en Stijn (tweeling, net 8 jaar) in een stapelbed lagen rond 21.00 uur. Stijn boven met Donald Duck en Eline beneden. Ik stiekem door de aanstaande deur kijken, ze moesten eigenlijk gaan slapen maar Stijn had nog een leeslampje aan.
"Nou Stijn, ik kan de balken van jouw bed zien, het zijn er 1,2,3, 5, heel veel !"
"Hm."
"Nou en weet je Stijn, dat skiën ging heel goed, jij vindt sleeën heel leuk, maar skiën is ook heeeel leuk, hoor."
"Hm," zei Stijn verstoord terwijl hij verder ging met zijn lectuur.
"Weet je waaraan ik nu denk ? Aan dat lekkere eten en dat je zo langs die tafels kunt lopen en dat je jezelf kunt bedienen en wat is dat eten toch lekker hier....en dat zwembad en ik ben al heel lang in de sauna geweest, ben jij al in de sauna geweest, Stijn ?"
"Oh nee."
"Nou, dat moet je dan nog wel doen hoor, Stijn, we zijn hier nog 1,2,3,4 nachten, dus dan kun je dat nog een keer uitproberen en dan daarna dat koude zwembad in, dat is dan helemaal niet koud meer."
"Hm," zei Stijn en hij sloeg weer driftig een bladzijde van zijn Donald Duck om.
Dat ging een half uur zo door, net een echtpaar. Bijzonder geestig om te zien.

2005
"Gotgotgot, leuk, twee zoontjes, drie stijve piemels in het zicht 's ochtends."

No comments: