Friday, October 1, 2010

Pijpelijntjes

"Weet je wat ik nou erg zou vinden ?"
"Nou ?"
"Dat ik mijn vriendin kwijt zou raken aan een lelijke vent !"
"Wat ? Wat maakt dat nou verder uit, kwijt is kwijt."
"Nee, daar zou ik niet tegen kunnen. Laat ik voorop stellen dat ik mijn vriendin toch al niet kwijt zou willen, maar we zijn allemaal mensen...menselijk, maar hij moet dan even knap of knapper zijn dan ik."
"Hm, dat snap ik niet....laat ik het even voor mezelf nagaan, eerst was er die zeiljongen, dat was een 15 jaar jongere versie van mezelf volgens haar, en nu die andere jongen is ook niet lelijk, maar belangrijker nog is dat hij aardig is voor haar en de kinderen.....maar, nu ik erover nadenk, als het zo'n lelijke aap zou zijn, ja, dan zou ik wel even vreemd staan kijken, ja, nu je het zegt, maar aan de andere kant, haar keuze, haar leven."
"Nu ik het zelf heb meegemaakt, begrijp ik die films niet zo goed meer waarin een man haar minnaar vermoord, maar misschien is dat een rationalisatie achteraf, haar heb ik wel willen vermoorden en dan niet vanwege de ontrouw, maar het opzichtige gehuichel en gelieg eromheen...de angst om alleen te zijn..."
.

No comments: