Monday, October 18, 2010

Beertje Kloothommel

Brussel, 18 oktober 2010





...ik heb nieuwe schoenen, valt me erg mee, vind ze nog strakker en scherper dan mijn vorige...




...wat een onzin zeg...ik bedoel maar....




...angela, meid, ga eens een dag in Brussel rondlopen, of met de metro, dan zie je een multi culti stad en dan kun je niet beweren dat zoiets mislukt is, het is er gewoon en mensen proberen er het beste van te maken...en wat is dat leuk, zoveel verschillende mensen te zien ! misschien zou ik liever in Brussel gaan wonen maar dan zou ik Den Haag en vooral het strand en de zeegeur gaan missen...en de kinderen natuurlijk, maar wat is dat een feest, 2 dagen alleen in Brussel.

Zelfs als ik een week ga skien dan mis ik de kinderen niet, wel altijd blij om ze weer terug te zien en soms moeilijk om je oudste zoon in tranen te zien bij vertrek...maar missen, raar is dat, zou ik emotioneel wat kreupel zijn, ik heb in mijn jeugd wel relatief weinig visvetzuren gehad en dat schijnt belangrijk te zijn voor een goede breinontwikkeling....zitten angela merkel, greet wilders, frits bolkestein niet ook in een isolement, het isolement van teveel geld hebben, van teveel in een ivoren toren zitten, nooit meer in de metro van Brussel staan of zitten ?...is niet iedereen een gevangene van zichzelf....wel opmerkelijk veel zwervers en bedelaars vergeleken met 20 jaar geleden, ik heb er zeker 100 gezien, twintig jaar geleden waren dat er nog 5...

...Van 12 tm 18 heb ik in een luxe buitenwijk van Brussel gewoond (la Hulpe/Hoeilaart) en van 23 tm 26 (1988-1991) vlakbij de avenue louise in een klein flatje naast een prostituee, twee keer kwam ze met een blauw oog bij me huilen vanwege de mannen en hoe ze haar behandelden...blij dat ze niet vaker aanbelde...




...wat durf jij daar te beweren ?...





...er is wetenschappelijk bewijs dat visvetzuren echt belangrijk zijn voor mensen en kinderen. Twee keer per week vette vis of 450 mgram DHA en 250 mgram EPA !...




...7 uur vergaderen in deze zaal en dan een tiental minuten zelf praten en dan ben je relatief veel aan het woord...toch vind ik het leuk, alleen al dat brussel...nou maar gauw :



...ooooh, wat lekker, gegrilde ribbetjes, patat gebakken in olijfolie en een verrukkelukke griekse salade met feta erbij en twee witbiertjes (nog getwijfeld over retsina, maar ik was blij met mijn keuze, heb er heerlijk op geslapen) voor 20 EUR en dan zit daar een fooi bij van 2 EUR....dat noem ik nog eens feestelijk solo uit eten in Brussel !....

No comments: