Saturday, December 9, 2006

YES ! NO !



"Het is onrechtvaardig ten opzichte van de reeds teruggestuurde asielzoekers", zegt cda-vvd.
"Het is onrechtvaardig ten opzichte van de joden die reeds op transport zijn gezet, de overgeblevenen moeten ook op transport ! Op de trein ermee !"



Waarom haat ik Verdonk en Wilders ? Haat ik mijn eigen racisme ? Ja, ik ben natuurlijk ook bang en racistisch. Bang als ik een groepje kwade skinheads Hagenezen zie lopen. Bang als ik een groepje provocerende Marrokanen zie lopen.
Job Cohen: “als je de politie ziet, dan ren je snel weg”, dat heeft hij echt gezegd ! Dat is ook mijn eerste reactie als ik de politie zie, terwijl ik betrekkelijk weinig misdaden op mijn kerfstok heb. Zou het door een joodse voorouder komen ?


Ben ik bang voor Verdonk ? Misschien, waarvoor dan ? Dat zij “mijn baas” zou kunnen zijn met alle bijbehorende complicaties. Even per ongeluk een elleboogstoot op die rattentanden van haar. En toch ook angst, ik heb eerder een fascistische kenau als baas gehad en in haar aanwezigheid ging ik stotteren en kreeg ik een black-out.
Links en rechts heb ik mensen hierop gewezen en de kenau is goddank op een zijspoor gezet. Het was verheugend om te zien dat toen zovelen een zucht van verlichting slaakten. Maar ik ben dus ook nog steeds bang voor een fascistische autoritaire vorm van gezag.


No comments: