Thursday, November 23, 2006

Lousevies en de vieste is lekker Boris

Verschreven op 21 juni 2006

Ik heb een fantastisch leven. Ik ben 40 jaar en heb het helemaal gemaakt. Ik heb veel vrienden, een IQ van 111 (gemiddelde van drie testen) en een baan in de politiek, waarmee ik 90.000 EUR verdien. Als Nederlanders wel eens vreemd kijken als ik over “ongeloofwaardig” begin te snateren, dan zeg ik vrolijk “ja, maar ik verkoop wel sex”. Ik ben gezegend met een klein beetje charisma en een zekere persoonlijke charme. Met mijn inkomsten financier ik mijn vrijetijdsbesteding: reizen, skiën, fitness, pilatus, lezen, muziek, kinderen helaas tegenwoordig ook, ja, en een continue zucht naar meer macht. Mijn vriend is leuk en heeft ook al een goede baan met opdrachten in het buitenland. Dat is leuk, want dan ga ik mee, zo zwaar is dat tweede kamer werk nou ook weer niet, gewoon eenzijdig de D66 belangen behartigen: hypocrisie, regeringsgeilheid en van twee walletjes eten. Ik heb een zalig leventje en beschouw mezelf terecht als een luxe paard. Ik heb echt een fantastisch leven, diplomatenjeugd, gelukkig in relaties en ik kan nagenoeg met iedereen uitstekend opschieten. Soms kijf ik een beetje en soms knipperen mijn ogen wat veel, maar dat komt door lichte stress, ik hecht daar verder geen waarde aan.

Ik verbaas me er regelmatig over dat er zoveel mensen zijn die ellende meemaken: bijstandsmoeders, vluchtelingen, allochtonen, islamieten, werkelozen, irakezen en moslims. Maar doelgericht en efficiënt als ik ben zeg ik dan: ik ben toekomstgericht en ik wil de islamitische scholen afschaffen en iedereen moet op zijn 12de zelf een condoom kunnen omdoen. Ja, ik verkoop sex. Maar goed, de lijn van dit verhaal is dus dat ik een fantastisch leven heb. Als er straks een spreekwoordelijke guillotine staat bij het binnenhof, dan vertrek ik gewoon naar Brussel met vriendje Laurens, daar kan ik dan ongeveer 250.000 EUR gaan verdienen, belastingvrij ! Ja, Laurens vult daar belastingvrij zijn zakken met 400.000 EUR (lacht). Pieter van Geel verdient strakjes bij de UNEP in Geneve ook rond de 350.000 EUR belastingvrij, maar ik heb gehoord dat hij eerst minister van landbouw wil worden, dat vindt hij chique. Helaas is het niet altijd gelijk verdeeld in de wereld, maar aan de andere kant: verschil moet er blijven. Dus als het strakjes misgaat, dan wijd ik me in Brussel aan mijn enige echte ideaal: Lousewies van der Laan. Succes Allemaal.

Manna Verschrijver (ghost writer en onder dwang geschreven en gepubliceerd, want wat heeft ze een geweldige blow job geleverd !)

P.S. : De lekkerste, vieste en valste nicht is natuurlijk ons aller Boris:“Op een zeilschip in de Golf van Thailand kwam Boris Dittrich tot de conclusie dat hij iets aan ontwikkelingssamenwerking zou willen gaan doen, bij de VN of zo, met dat goede internationale salaris”
“Dat is vanaf 1838 geen enkel ander kamerlid gelukt”
“Geen politieke erkenning voor onze wapenfeiten en daarom betreur ik de afkalving en kan ik die niet begrijpen, het ziekenfonds is afgeschaft, de minima raken daardoor in de problemen, invoering nieuwe bijstandwet, hervorming van de WAO, de maxima een veer in de reet steken, de minima een rotschop verkopen, daar ligt mijn eigenlijke missie, grote systeemwijzigingen die niet waren doorgevoerd als ik niet besloten had met D66 toe te treden tot het kabinet Balkenende II”
“De pvda heeft de formatie verloren, ik vond het spannend en belangrijk om met Balkenende en Zalm dat hervormingskabinet te maken, daarmee heb ik politieke geschiedenis geschreven en daarom ben ik zeker beschikbaar als minister."
"Het recht op hoor en wederhoor ? Ik ben lekker de vieste en valste nicht, maar Lousevies is de grootste snob: "mijn kinderen voed ik in het Engels op, ik praat alleen maar Engels met ze", zegt ze. Zul je zien dat ze een baantje in Brussel krijgt, alle foute mensen krijgen sinds 1999 een topbaantje bij europese instellingen, van Bolkestein via Jaap de Hoop Scheffer tot en met N.S. Kroes. Bah, die Lousewies, maakt het me moeilijk, tot en met met 1.00 uur in de ochtend danst ze met Marco Pastors, elk kind van 15 jaar ziet hoe fout die man is.  Lousevies niet of het is pure machstwellust, tsja daar ben ik eigenlijk ook niet vies van. En dan maar flirten met Jeroen Pauw en andere journalisten, allemaal hopen ze op een likje of dat zogenaamd grappige “weer een uur volgeluld” van Lousevies.

Kan ik nog grimlachen ? Ja, als ik “when Alexander saw the greatness of his empire, he wept, for there was nothing left to conquer” lees. Volgens Marten Toonder in zijn schitterende autobiografie straffen mensen zichzelf en komen ze uiteindelijk zichzelf tegen. Volgens de heer Toonder is de dood ook geen straf.

No comments: