Saturday, November 25, 2006

Griezelkabinet Verhagen, Verburg en Verdonk

Verschreven begin juli 2006

Jhr. Mr. M.A.N.O. Keulenaer thoe Donderweert: “Thans heb ik mij nog niet in deze zaak kunnah verdiepe, maer we motten constateren dat de VVD de premier mot leveren. Ik laat in het midden of dat mevrouw Verdonk mot zijn. Er is wat aan de hand in Nederland."

Barones G. Eile Thoe Ruffel: “Opwindand. Fascinerand. Maar nu ga ik kijken naar mijn nieuwe marrokaanse tuinameublemant. Doehoei “

 Manke Nelis slurpt met vochtige lippen aan zijn sigaar: “Boeventronie Verhagen vraagt aan boevenkop Lubbers met die loszittende handjes of hij de koningin weer eens in d’r billen wil knijpen. Dan moet Lubbers vragen of we, alstublieft majesteit, mogen doorregeren met de grootste boeven van de lpf, die zeggen “ik ga niet voor piet paardenlul in de tweede kamer zitten”.

Manna Verschrijver: “nee, nee, Lubbers heeft als hoogste autoriteit god en/of hijzelf, dan Maria en vervolgens Beatrix. Ook door de verbanning van Brinkhorst zou hij zoiets nooit durven. Hij vergrijpt zich aan secretaresses, notulistes, telefonistes enzovoorts.”

Omar Ban Shariff: “goverderespectgodver. Om na enig staccato taalgebruik in vloeiend Nederlands te vervolgen: Als ik Nederlander zou zijn, dan zou ik misschien ook wel denken, weg met die marrokanen. Maar ik ben hier geboren, dus liever niet. Mijn lampe(n)kappen en marrokaanse tuinameublement winkel draait goed, ik heb het hier naar mijn zin, ik woon in een marrokaanse wijk met een marrokaanse bakker, een marrokaanse slager en een marrokaanse zon of god. Nederlanders vind ik ook best gezellig, mannen en vrouwen. Het leven is niet heel slecht, vooral in de zomer voel ik me goed. Ik doe de Nederlandse regering de groeten en wens ze succes; denk af en toe ook alstublieft aan de zwakkeren in de samenleving en het milieu. Ik heb er trouwens een gedicht over geschreven, ik zag vroeger graag westerns op de televisie met rechtvaardigheid en de sterke die het voor de zwakkere opneemt. Toitoitoi.”

Ik en mijn zes broeders trokken op een goede dag door Den Haag,
De premier en zijn bende vertelde ons van hun plaag:
De stad en het land worden gegijzeld door lpf bandieten,
Die de hele dag met vloeken en wapens op argeloze burgers schieten.
Ze smeekten ons bibberend om er iets aan te doen.
Wij, de zeven broeders, deden het niet voor de poen.
Er zou een bruid zijn voor elke man,
Die het land van de bandieten bevrijden kan.
Wij waren nooit bang, niemand jaagde ons op de stang
En de bandieten kwamen bij hun vlucht om in het gedrang.

Liefde, liefde, liefde is het mooiste dat er bestaat,
Liefde, liefde, liefde overwint alle kwaad.

De premier was blij, maar zijn gezicht stond zuur.
Wat is die premier voor een figuur ?
Van de 7 beloofde bruiden was er maar 1,
Maar ik maakte van mijn hart een steen.
Ik was altijd al de slimste van de zeven
En begreep dat er zes teveel overbleven.

Liefde, liefde, liefde is het mooiste dat er bestaat,
Liefde, liefde, liefde overwint alle kwaad.

Het werd een gelukkig verhaal,
Ik ging met Maxima aan de haal
Wat zijn we een gelukkig gezin,
De hoeksteen van de samenleving.
Van ethiek heb ik nog nooit gehoord,
Daarvan raak je toch maar gestoord.
Er mochten dan ooit zeven broeders zijn,
De andere zes zingen nu een hemels refrein:

Liefde, liefde, liefde, was dit het nu allemaal ?
Liefde, liefde, liefde, ja, dit is het einde van het verhaal.


No comments: