Wednesday, May 16, 2007

Ook wel aardig

maar dan heb je wel beeld en geluid nodig....


http://www.onzin.com/view.php?id=1651

of op google german+coastguard opzoeken

en deze vind ik ook bijzonder, wel weer beeld en geluid nodig:

http://www.youtube.com/watch?v=GF2BzUDeTkY

of op www.youtube.com

sting+gabriel intoetsen en dan naar gabriel's message gaan,
voor een knappe slanke matthijs. aan het slot

Zoals altijd is de tweede op youtube, verderop, die met een tijdsduur van 2.14, het beste.

Dat bijzondere liedje is van 1987, 20 jaar geleden. Toen wist ik nog niet dat ik in november 1989 een relatie zou krijgen met een manisch depressieve dame, welke relatie zou duren tot en met april 1990.

Zij ging er met mijn race fiets vandoor; zij kwam wel terug maar de race fiets niet. Vervolgens heb ik de relatie verbroken. Eigenlijk kan ik best hard zijn. Ze leek op Nastassia Kinsky. Maar niet alleen vanwege de race fiets, een relatie met een zot, zoals zij zichzelf soms omschreef, is gewoon niet prettig.

Heel soms word ik zelf ook licht door manische depressiviteit gekweld, merk ik. En het hangt altijd samen met liefde of verliefdheid, of met woede en haat, afwijzing. Hevige emoties gaan eraan vooraf.

In de manische fase slaap ik 5 uur per dag, kan ik meer (harder lopen, handstand maken, winnen met spelletjes die ik nooit speel) en doorzie ik meer, schrijf goed tot uitstekend en ben licht paranoïa. Jammer dat Piet Vroon echt manisch depressief was, maar in die mate heb ik het niet. Ook als ik me vergelijk met de vlaamse Nastassia Kinsky, dan is het verschil dat zij onder de ziekte leed en psychoses had. Zo ver komt het bij mij niet.
In de sombere fase slaap ik 10 uur per dag en zijn mijn capaciteiten minder groot en zie ik er ook het nut er niet van in. Je ziet dan eigenlijk van bijzonder weinig het nut in, maar dat gevoel heb ik ook tijdens die licht manische fase. Scheppend nihilisme. Ja, dan zou je zelfs Hermans als manisch depressief kunnen omschrijven.

Zijn bijvoorbeeld ook schizofrenie, autisme, depressie en hypochondrie latent bij eenieder aanwezig ?

Fascinating ?

Mijn theorie is dat elke beslissing van kardinaal belang in het achterwerk genomen wordt. Is eenieder die zelfmoord pleegt bijvorbeeld impotent ? In de breedste zin van het woord, als je constateert dat het werk of het leven zinloos is zou ook "impotent" kunnen betekenen.

No comments: