Friday, January 12, 2007

Pain can be a very positive thing

Een loewe aventos breedbeeld tv kopen (16:9, hxbxd: 53x70x50) en je eerst vergapen aan het beeld. Die dure lcd rommel hoef ik niet, ik wil een mooie compleet “uit”ontwikkelde techniek. Opeens trekt de bijbehorende kartonnen doos je aandacht.
Hee, daar ga ik eens in zitten. Weet je wat, ik doe de deksel ook nog dicht. Huuuu, donker. En er dan met een gelukzalige glimlach uitkruipen.

Ik pak mijn mobiele telefoontje erbij. Onvoorstelbaar dat iedereen nu met zo’n mobiele vibrator op zak loopt. Bellen uit mijn kartonnen doos:

“Zeg, ik bel je vanuit mijn tweede woning !”
“Zo, zo.”
“Ja, ja, toch nog een tweede hypotheekje los weten te krijgen van Zalm !”
“Waar dan ?”, wordt er zunigjes gevraagd.
“In La Haye-sur-mer, 450 kilometer ten Noorden van Parijs !”
“Ha, ha”
“Ja, ik heb een nieuwe tv gekocht en nu zit ik in mijn nieuwe huis, mijn nieuwe kartonnen doos !”

Zucht, ik ben 43 jaar. Gniffel te veel in mezelf. Alsof iemand dit leuk vindt.

En dan komen de drie kinderen thuis en hoop je dat ze nog meer lol zullen beleven aan die kartonnen doos dan jij. Heeft je vriendin die doos met een chaggerijnig gezicht in de regen gezet. The greatest men are the most alone.

1 comment:

Anonymous said...

You write very well.