Tuesday, July 13, 2010

Een gebelgde god



Zo, nu peutert ie in se neus en vraagt zich af waar hij sich nu weer eens ledig mee zal houwe...laten we het eens over onszelf hebben....nee, nee, nee, nu wil ik het één keer over mezelf hebben.....ik vind...mag ik het nou potverdorie één keer over mezelf hebben....is eigenlijk niet elke uiting, elke kunst, elke communicatie het even over mezelf hebben ?...daar wilde ik het dus even over hebben, over mezelf, ja.

Zo mag ik me graag verbeelden dat ik in een uitzending van pauw en witteman of dwdd dan wel knevel en die andere zit en dat ik na elke drie of vijf zinnen van alle andere kletsers en babbelaars zeg: "en dan wil ik het nu graag even over mezelf hebben", dan wel op charmante wijze, dan weer op een beminnelijke manier, of superieur, zo nu en dan onuitstaanbaar, of ironisch, maar ook wellevend, beleefd, inspirerend, bevlogen, betrokken, warm, soms ook weer kwaad, met stemverheffing, woest, brullend, iets later verlegen, bescheiden, onzichtbaar haast...



Zonet met een verliefde vrouw gesproken, sinds 1 maand is ze verliefd. Wat is ze mooi en wat een uitstraling. Het liep allemaal zo vanzelf. Alles. Ik gaf haar een compliment en zei dat hij geluk heeft en dat ze er zo prachtig uit ziet en of ze van nature al iets moois had, omdat uiterlijk en innerlijk volgens mij echt verweven zijn, ze zei dat ze warm, zorgzaam en lief is. Ik ben niet jaloers, waarom zou ik, maar wel opeens een beduidend minder goed gevoel.
Volgens mijn zoon gebeurt het mij ook weer het komende half jaar...zag hij dat ik er verslagen bij zat ? dat ik er even doorheen zat ?...alleen gelukkig....we zullen wel zien...















Kids

Nou, mijn dochtertje van 8, Eline, is ook een mooie, ik draag haar om 22.00 uur naar boven omdat ze zogenaamd in slaap is gevallen, ze speelt wel goed toneel, maar als ik 2 verdiepingen hoger haar in bed leg, dan kan ze haar lachen niet meer inhouden.
"Zo, je arme oude vader voor de gek houden ? Denk je wel om mijn rug ? Vind je het leuk ?"
"Ja, het is fijn om gedragen te worre !"

Daar voorzie ik overigens wel een probleem, bijna alle dames vinden het fijn om gedragen te worden, maar mijn dochter wordt vast 1.85 meter en is er dan wel een heer sterk genoeg om haar te dragen ? Dat zou best eens een majeur probleem in de nederlandse samenleving kunnen worden.

Monica Bellucci zei dat het voor vrouwen niet moeilijk is om te acteren, dat is een natuurlijke staat (ja, voor haar wel, ze moet eens met de volksvrouwen uit loosduinen praten !), maar dat het voor mannen wel moeilijk is, die moeten echt acteren.

.

No comments: