Thursday, July 22, 2010

Komm, susser Tod. Komm selge Ruh. Komm fuhre mich in Frieden (J.S. Bach)

Germans even complain about death not being punctual enough.



Afgang de zilte zoen:

http://www.youtube.com/watch?v=cYH0DhPaquc&feature=related



Cocnept regeerakkoord:

Almere, ANP- Jorritsma voor regeerperiode van zes secondes

(Novum) - De regeerperiode van kabinetten zou moeten worden ingekort van vier jaar naar zes secondes. Dat zorgt voor de impuls, meent de burgemeester van Almere Annemarie Jorritsma (VVD). "Dan kun je echt iets klaarmaken.
Men handelt altijd uit een impuls. En dan gaat men er later een redelijke grond aan geven. U weet dat misschien niet, maar zo werkt het menselijk brein. Intuïtief handelen en er dan bliksemsnel een verklaring voor vinden. De échte rede zit in de impuls."
Jorritsma, tevens voorzitter van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten, verwacht niet dat de volgende premier zes secondes zijn intrek in het Torentje kan nemen, aangezien een dergelijk besluit een grondwetswijziging vergt. Maar het is een "mooi idee voor het regeerakkoord", aldus de burgemeester van Almere.



http://www.youtube.com/watch?v=eT9hIW8sjJg&feature=related


http://www.youtube.com/watch?v=-iKjkPgVQcE&translated=1



Nu ik gisteren weer echt gelachen heb om een boek van David Sedaris, vraag ik me af wat leesbaarheid bevordert. En ook was ik gefascineerd door een verhaal van Maarten t Hart waarin een lesbisch stel vier mannen een vijftal testen laat doen om te bepalen wie de vader van hun kind zal worden. De knapste dame van het stel verleidt die vier mannen om ze de meest rare dingen te laten doen, zoals haar 7 kilometer over het strand dragen omdat ze haar enkel verzwikt, en wie dat dan het snelste doet en het minste klaagt. Hoe maken dames een keuze als er zich zeven, tien, veertig, honderd bronstige mannen melden. En ook hoe mannen een keuze maken, hoewel hiervoor iets vaker geldt: de man wikt, de vrouw beschikt.

En nu denk ik over een vrouw met een partner die een ander leuker gaat vinden, dat moet vergelijkbaar zijn met een achtbaan aan emoties, vreugde, blijdschap, twijfel, angst en onzekerheid. Samengevat: mag ik hem nog ruilen ? Gewoon doen, dames ! Liefst na drie maanden uitproberen op eerlijke wijze en niet huichelen of bedriegen, want daar worden mannen wel kwaad en pisnijdig van. Zag onlangs een redelijke Nederlandse film waarin een vrouw uiteindelijk met twee mannen trouwde. Volgens mij willen 80% van de vrouwen niet met twee of meer mannen trouwen, 1 is al pittig en vreemd genoeg. Wel begrip dat je na 1, 2, 3, 5, 8, of 13 jaar wat anders wilt. En trouw is natuurlijk ook prima.

Ben benieuwd naar die verdeling, 35% van de dames wil een trouwe monogame relatie, 20% wil geen relatie maar een clubje of groep vrienden, 30% wil een lat relatie, 10% polygaam, 10% wil alles ?
En de mannen ? 25% een trouwe monogame, 25% geen relatie en zeker ook geen clubje of groep vriendinnen, 25% een lat en 25% wil alles ?

Hoe handig ook gespeeld. Wat een prachtige vossestreken er ook weer geleverd zijn. Zouden die procesmanagers politici zich realiseren dat de ambtenaren geen zin hebben om ministers en staatssecretarissen te gedogen. Trots op onze nsb regering. Trots op onze pvv regering.
Nog nooit hebben twee zo kleine politieke partijen zoveel prachtige posisies onder elkaar kunnen verdelen en die ambtenaren, daarvan moeten we er 20% ontslaan om dure rechtse hobby's van goed betaalde banen en posisies verdelen, doodsangst en schijnveiligheid en schijnzekerheid van de jsf en meer blauw op straat te betalen. Slecht doet slecht volgen. Lieg en bedrieg. Naai elkaar. Werk polarisatie in de hand. Zaai verdeeldheid en heers. Corpsballen rule. Hans van Baalen rules, gesteund door leeghoofdige kippen zoals annemarie jorritsma. Decapitatio kippensis. Als ik het maar niet hoef te doen.

 Toen ik 14 was had ik een oom op een boerderij wonen en daar logeerde ik. Hij was maar aan het knipogen naar me en zei: "wel eens een kip zonder kop gezien ? Vanmiddag zul je het zien! " De hele dag trof hij voorbereidingen, las daar een boekje over, legde zijn bijl klaar en toen kon hij het niet. Ik heb even gebladerd in het boekje en het toen gedaan. Wat keek mijn vader vreemd trots toen hij dat hoorde. Het was inderdaad een spectaculair gezicht. Zo'n 5 seconden dat zo'n kip daar nog loopt. Maar het was eenmalig; wat was ik koud, mechanisch en zonder gevoel toen ik dat deed, werktuigelijk. En ik heb verder nooit dieren kwaad gedaan, 1 keer per ongeluk een duif overreden. Het schijnt dat een mens nog 11 seconden kan zien als zijn hoofd afgehakt wordt.








http://twitpic.com/2ba0d5



g
n
i
d
. . l
. . . i
. . . . . u
. . . . . . . . . b
All rise, Barnas has entered the




.sredliw nav nedjit ni edfeiL

Zojuist Ilja Pfeijffer en Maria Barnas gelezen over het eventuele gedoogkabinet. Hoe slecht ook (ilja: geert is een fascist want er is er maar 1 die het voor het zeggen heeft binnen zijn partij, niemand anders heeft daar stemrecht, maria maakt er iets kunstzinnigs van door een treffende artistieke vergelijking met een rariteitenkabinet en een bijzondere passage over ook 6 bodyguards willen hebben en dat obama en wilders in een nachtmerrie van haar speelden), het wordt nooit ehm leuk ? ehm literatuur ? ehm goed ? Ik ken niemand die echt leuk, goed of iets langer houdbaar over politiek geschreven heeft, ja, jan blokker en anderen, maar een mooi levensverhaal zul je er nooit/niet vinden..verhalen over politiek niet, politici zijn en blijven niet levende schimmen...of...behalve als het heel erg fout gaat.


"Hee pa, wat leuk dat jij mij nou eens belt !"
"Ja, jongen, was een beetje bezorgd, maar je klinkt opgewekt."
"Ja, ik lig hier naast Maria Barnas."
"...."
"Ben je er nog ?"
"Ja, ja....tsjonge, jonge....jongen toch."
"Ja, ik heb "de baadster" van haar hier op mijn nachtkastje liggen."




Hoewel ik nooit van de diensten van een prostituee gebruik heb gemaakt en het waarschijnlijk ook nooit zal doen, vind ik een woord als "hoer" wel enigszins opwindend. Slet en del in mindere mate. Politieke hoeren vind ik dan weer niet opwindend. Nog even daargelaten dat we allen vrijheid inleveren voor geld en wellicht allen tot op zekere hoogte hoer zijn, ook binnen relaties. Gelet op die serie over het leed en leven van hoeren in het nrc vind ik dat wel wat makkelijk gezegd.


Komm selge Ruh. Komm selge Hur.














Dubbele ontsnapping uit psychiatrische kliniek "Nederland"

NEDERLAND - Een man en vrouw zijn zondagavond ontsnapt uit de Forensische Psychiatrische Kliniek (FPK) "NEDERLAND". Dat maakte het Openbaar Ministerie (OM) donderdag bekend naar aanleiding van berichtgeving van de NOS.

Premier Sicko Heldoorn van Nederland is pas donderdagmiddag, vier dagen na de dubbele ontsnapping, hiervan op de hoogte gesteld. Dat heeft hij donderdag gemeld. De premier noemt dit "niet plezierig".

Heldoorn stelt met de betreffende partijen om de tafel te gaan om te achterhalen of het protocol voor dit soort situaties goed is nageleefd. Hij kan nog niet zeggen of er fouten zijn gemaakt of dat sprake is geweest van een misverstand.






Als een aap grijnst, dan verkeert deze in doodsnood, niet ? Dan is een aap doodsbang heb ik ooit gelezen. Dat was toen ze een aapje, een chimpansee, de ruimte in hadden geschoten en na landing grijnsde de chimp. Iedereen vertederd, maar toen legden ethologen uit dat dat van de angst was.


http://www.youtube.com/watch?v=0hcEiEyylEA&translated=1






Broken loveletters in the sand
Whenever I'm alone with you
You make me feel like I am young again
Whenever I'm alone with you
You make me feel like I am fun again
Fly me to the moon

Komm, sußer Tod.


Een drietal bijzonder tijdelijke momenten:

In 1991 bij American Express zei de ene dag een dame tegen me:
"Eric Longin ? Die bespringt alles en iedereen, se !"
Eric Longin zei een dag later tegen mij "Baiser une telle femme, dis, mon dieu !" (Met zo'n vrouw naar bed, mijn god (nooit !) Dat ging over de dame die dat "bespringen" over Eric Longin een dag eerder gezegd had.

Twee jaar geleden smste ik mijn toenmalige vriendin rond 14.00 uur tijdens werktijd: "Dan kom jij mij eens een stevige veeg geven."
Vervolgens had ik een uur later een werkbespreking met een knappe getrouwde dame van de afdeling wetgeving en zij zei tegen mij: " Dan gaan we eens een flinke veeg geven...oei, pardon...dan halen we daar eens flink de bezem doorheen."

Als dames hardop winden gaan laten in je aanwezigheid, dan is de relatie voorbij (Dat is mij 1maal overkomen en een goede bekende ook 1maal).

"I have this big problem, my husband understands me."



En nou wil ik het weer eens over mezelf hebben

Toevallig dat ik op dezelfde dag jarig ben als Beatrix en dat Wim de Bie op dezelfde dag jarig is als Maxima. Toen mijn rationele "hoog-intelligente" vader onzeker was door een scheiding las hij een astrologie boekje (sterrespiegel van andre barbault) over het sterrebeeld stier en zei hij tegen mijn moeder: "alles klopt".

Ik vind astrologie klets en babbel en nu lees ik over "waterman" in de sterrenspiegel, andre barbault: "Hij heeft haar achting nodig, omdat hij de vrouw als zijn gelijke beschouwt itt de leeuw. Een "vrouwenveroveraar" is hij dan ook allesbehalve. In de ogen van een Waterman heeft de liefde slechts waarde voor zover zij de uiting is van een spontaan gevoel, zonder berekening of dwang. Idealiseert partner in verlovingstijd. Wederzijdse onafhankelijkheid is belangrijk. Hij vindt het onaangenaam over geld en alle bijkomstige dingen met een vrouw te moeten praten, geld moet rollen voor zover aanwezig en geld speelt geen rol. Het kost hem geen moeite afstand te doen van zijn mannentrots en hij vindt niets stompzinniger dan de ijdelheid van zoveel mannen, vooral de leeuw, om zich superieur te voelen aan de vrouw....tenzij u met een waterman zit die zichzelf en niemand anders dan zichzelf zoekt.

Gek is dat, ik heb een vrouwelijke leeuw iets beter leren kennen en die vond zichzelf superieur aan mannen.

Een kreeft en een waterman hebben beide gevoel voor fantasie en kunnen dus samen een mooie verbinteniis ontwikkelen. En toch komt het nogal eens voor dat deze twee gevoelstypen uit elkaar drijven.
Een schorpioen en een waterman, dat is zo'n beetje mephisto en gretchen. De ruige aardsheid van de schorpioen en de etherische humaniteit liggen ver uit elkaar, maar er is vaker een beauty getrouwd met een beast, dus misschien....
Een leeuw en een waterman vormen twee uitersten. Vruchtbaar contact is mogelijk als de laatste de eerste vereert. Maar tja, een waterman doorziet nogal eens het gehollewaai van de leeuw en dan kon het, buiten de dierenriem om, wel eens hond en kat worden.
Een maagd en een waterman kunnen het op intellectueel gebied altijd uitstekend met elkaar vinden. Zij zijn gans verschillend geaard, maar beide hebben eerbied en liefde voor geestelijke zaken.

Volgens mij had de opsteller van dat boekje over de waterman iets tegen een leeuw.

Hollewaai: iemand die weinig nadenkt, maar wél nadrukkelijk aanwezig is of een meisje dat nogal vrij is in haar seksuele bezigheden, of ook gewoon een heel vrolijk, vrij kind (alles klopt).

Gerrit Komrij zei altijd dat hij een zebra was met een gevlekte gnoe als ascendant over astrologie en hij was erg blij tijdens een feestje iemand tegen te komen die gedachten kon lezen, dat bespaarde hem weer een gesprek.


Wat ik zo'n prachtig verhaal van Wim de Bie vond, was dat hij met zijn ouders en zus aan tafel ging zitten voor het avondeten en dan werd er aangebeld, waarop zijn vader riep: "allemaal onder de tafel !". Soms keek een aanbeller door het raam naar binnen en dan zag hij een tafel met dampende pannen en borden, waar niemand aan zat. Sinds dat verhaal heb ik nu en dan ook de neiging om de deur helemaal niet meer open te doen en me te verstoppen als er aangebeld wordt.



Van Van Kooten vond ik zo'n schitterend verhaal dat hij in een beginners-skiklasje terecht kwam en elke bocht uit vloog, meer in de sneeuw lag dan dat hij op de ski's stond en de ene pijnlijke buiteling na de andere maakte, terwijl zijn nederlandse skiklasgenoten (zijn vrouw was een klasje hoger gekomen en zat daar ook nog eens te flirten met de skileraar of omgekeerd) de hele tijd riepen: "ja, dat doet hij thuis ook altijd, jah, macht er zu hause auch immer, er ist ein clown, so eine rudi carell in die niederlande. So ist er ! Macht nichts, die sturzende van Kooten ! Macht nichts, tut er zu hause auch immer !". Elke avond een moordstemming voor Kees, die wintersportvakantie.
En tot overmaat van ramp krijgt hij ruzie in de eetzaal 's avonds met een duits type, omdat zijn dochter van 8 een stoel nodig heeft of iets dergelijks. Na een woordenwisseling over en weer bijt Van Kooten de man trots toe: "Sie sind ein kleiner Mensch !" en hij steekt zijn neus in de lucht en loopt parmantig over die vondst weg. De Duitser -die zich het best laat omschrijven als een zwijn met een hoofd dat zonder noemenswaardig verschil overloopt in de romp- beent rood, briesend en zwetend op hoge poten weg en komt vervolgens met de qua uiterlijk gelijkende eigenaar verhaal halen bij van Kooten. De eigenaar blijkt de broer van de Duitser te zijn, waarop de Van Kootens voortijdig het hotel moeten verlaten.




eeuwige


liefde


al


is


het


maar


voor


even


zonder


tussenkomst


van


letters


of


zelfs


muziek



maar



goed


dat


dat



me



overkomen


is



was



trouwens



geen


h
e
b

z
i
n

i
n

sx



en nu zit ik met het psychologische effect dat als ik ergens niet aan wil denken (denk niet aan die zeer knappe blonde dame) dat je dan aan niets anders meer kunt denken, dankjewel, bezorg mezelf weer een moeilijke nacht.



No comments: