Wednesday, September 22, 2010

Verbarnassen

Ik verbarnas. Jij verbarnast. Wij verbarnassen. Ja, hallo, wat betekent dat nu weer ?

Slopen. Creatieve destructie. In een kunstenaar willen veranderen (en in mijn geval en mogelijk geldt dat voor 99% van de mensen, het niet in je hebben...of juist dat 99% van de mensen van "onnozel" leven een kunstje maakt).

Raar dat "je t'embrasse" en "embarrassing" in het frans en engels twee tegenpolen vormen die juist ook op de twee volkeren, oei, oei, oei (ok in stupide veralgemeniserende zin), van toepassing zijn....en op mij ?

Als de waalse Pascale van 1.71 meter me omhelst met haar wonderlijke lijf en ik voel haar zacht zich om mij heen welven en ze lispelt bovendien franse woordjes in mijn oor, dan ben ik helemaal weg, dan mag ze klootzak, eikel, lul, hoer tegen me fluisteren, het klinkt allemaal even lekker. 1988 !

Aan de andere kant soms een hand geven een ongewenste intimiteit vinden, zo'n slap zweterig huichelachtig laf bang handje. Embarrassing, dat brengt mij in verlegenheid, dan voel ik mij ongemakkelijk. 2007

Je t'embrasse, als een soort teletubbie al die knappe glimlachende lieve goed gevormde dames willen omhelzen. Heb gemerkt dat 1 genoeg kan zijn.

.

No comments: