Thursday, September 30, 2010

Be cheerful sir

This lady wears a ring that can make me cry. En dan vertelt ze dat herfst misschien haar favoriete seizoen is...

Escapisme, maar.....prettig escapisme.

Lees maar, er staat niet wat er staat is een mooie uitspraak van Leo Vroman, geloof ik. Daar zou ik: schrijf maar, je schrijft niet wat je schrijft tegenover willen stellen.

De koudste man op de aarde zijn....heeft ook zijn voordelen....niets of niemand kan je meer raken....alles afdoen met "doe niet zo zielig", "zit niet zo te zeiken", "de dood interesseert het geen zak", "het heelal en ik zijn onverschillig".



You are what you is. And that's all it is.

http://www.youtube.com/watch?v=0h9jNLF2jmU

Goh, wat vond ik "the persuaders", "attenzione a quei due" (in het italiaans als 10-12 jarige al !), "de versierders", "amicalement votre" goed ! Met tony curtis en roger moore.

http://www.youtube.com/watch?v=aO_yyCPmTu0

Mooie atonale !

http://www.youtube.com/watch?v=ykLCAfVa410&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=05dKq8qMn8c&feature=watch_response



Toen ik eens bij een kunstenares thuis was en ik haar prees gooide zij haar schilderij iets te hard op de grond. Ik was geschokt, maar ook verwikkeld in een toen nog "duurzame" relatie, 31 of 32 jaar was ik. Zou die agressie samenhangen met het feit dat ik "bezet" was en dat zij geen zin had in een driehoek. Van die kunstenares heb ik trouwens mijn laatste spontane kus gehad ! Meteen op mijn mond ! Hoi ! Ze was wel naar perfectionistisch, niet leuk meer...

Toen ik 29 was maakte ik aan het strand van de rode zee een drietal hele mooie druiptorentjes van zand. Die zachte knappe lieve Fenne stampte ze met een duivels gezicht helemaal kapot in de avondschemering.

Someone took pity on the youth. Vraag me wel eens af of mensen jonger dan 30 tot normale liefde, een redelijk prettige liefdesverhouding, in staat zijn. Volgens mij kon ik dat wel vanaf 25/26/27/28....maar it takes two to tango en de partner is mede-doorslaggevend...en redelijk leuk werk hebben...liefst allebei....pfew....

Als wij lijken op...doen denken aan manieren om voorgoed voorbij te gaan.

.

No comments: