Sunday, September 12, 2010

Everybody is free to feel bad

.



http://www.youtube.com/watch?v=46rIvpPK6sc&feature=fvw



Wat een plan eet

Opmerkelijk dat "mijn" zoon van 10 nu al pubert en het zo vaak over moord en zelfmoord heeft en dat hij een vriendje omhelst en dat ze samen brullen: "heerlijk, zelfmoord !". Daar zal hij mij niet mee hebben, want het is ook een poosje strategie geweest als ik een zeldzame kwade of chaggerijnige bui had. De tweede keer zei ik "doe maar, dan doe je mij en jezelf een lol". Toen is hij daarmee opgehouden. Zijn broertje van 8 doet al even vrolijk mee: "David zegt dat hij zelfmoord gaat plegen als hij 15 is !". "Niet naar luisteren, David is zo gek als een deur. Weet je, 15 was mijn beste jaar, 1980 was dat, ik kreeg voor het eerst een relatie met een  knap meisje en ik haalde vrij makkelijk voor alle vakken een 8" (vertelde er niet bij dat dat ook door spieken kwam).
"En vond je het daarvoor niet leuk ?"
"Van 0 tot en met 12 was ik onnozel gelukkig, overal alleen maar spelen en dromen."
"Wat was er dan met 12 ?"
"Een scheiding, zoals jij nu, met ruzies en een gek geworden moeder en een boze vader. Alleen is het bij jou toch weer een beetje anders omdat je mama nog veel ziet en we toch weer anders met elkaar omgaan, nu."
"O ja, was je met 15 gelukkiger dan van 0 tm 12 ?"
"Anders, alles is altijd anders."

'Mijn' dochter is toch veel beschaafder in haar taalgebruik en ze heeft alleen maar a's op haar rapport, op 1 keer na.
"Zo, Eline, nu maar lekker slapen."
"Lekker slapen, lekker neuken."
"Hoe kom je daar nou weer bij ?"
"Van David."


.

No comments: