Thursday, January 17, 2008

Verschrijver verslikt

Wat ik beleefd heb, is zo ongeloofwaardig dat ik eerst schroomde mijn geheim aan iedereen te vertellen ! Afvallen met genoegen heet het ! Ik wachtte af, tot ik zeker was dat ik niet weer vijf of tien kilo aan zou komen ! Het is nu een jaar geleden ! Ik hecht er waarde aan te vertellen hoe het mij is gelukt ! Tot mijn vebazing op de simpelste manier van de wereld !

Vroeger had u mij geen compliment gemaakt over mijn conditie ! Ik voelde mij dik en werd vaak door angst over een hartaanval gekweld ! Dichtslibbende aderen ! Toen ik aan diëet deed, zorgde de kleinste ergernis voor een slapeloze nacht ! Ik was aan het einde van mijn latijn ! Nog erger was...dat het mij opviel dat mijn energie met de dag verminderde ! Dat was vervelend, want dankzij mijn energie verdiende ik de kost ! Daarover zat ik in de angst ! Ik heb toen hardop gezegd: het is òf dooreten òf overleven ! En zo is het begonnen !

Met een diëet ben je tijdelijk lichter en vervolgens kom je twee keer zo hard aan ! Het gaat om structurele blijvende oplossingen ! Dat houdt in viermaal intensief sport per week, aerobics, fitness, squash, hardlopen, noem maar op ! Een half jaar lang nauwelijks koekjes, chocola of suiker ! Suiker is het vergif ! Door suikerconsumptie -ook verborgen suiker in koekjes, frisdrank enzovoorts- ontwikkel je voortdurend trek...naar nog meer suiker ! En uit het dovemansoren dieet heb ik geleerd dat veel drinken ook een dikmaker is: alcohol in wijn vertraagt de vertering ! Van bier is het bierbuikje bekend ! Zelfs water met mate, lijkt me ! Ik hou het zelf op 3 koppen groene thee en 2 glazen water ! Per dag !

De boodschap is veel fruit en groente ! Ook al zit er in fruit ook suiker, dat is goede suiker ! 's Ochtends stevig ontbijten, 's middags een goed maal en 's avonds een lichte maaltijd ! Dat kan door vis met groente te eten, of rijst of pasta met groente ! Dit in de tijd dat je wil afvallen. Daarna kun je wel een complete maaltijd gebruiken ! Geniaal voor mannen is 1000 mg vitamine C per dag, bij elke maaltijd 333 mg ! En yoghurt ! Veel yoghurt !

Hoera ! Blije eikel ! Niemand luistert ! Niemand leest ! Dovemans oren ! De vertrossing ! De telegraaf ! 15 % van de volwassenen schijnt een verhaal van pinkeltje te begrijpen en de inhoud kort weer te kunnen geven !

No comments: