Friday, March 26, 2010

Commissie verschwundern

Deze non-parlementaire commissie der topdeskundigen, bekleedt met de hoogste autoriteit, onderzoekt aan wie we nou eigenlijk miljarden euro's schuldig zijn.

W. Duitenberg
A. Wellink
W. Bos

Nobody knows, the future is but a question mark, oneindige tijd, oneindige ruimte, het heelal is onverschillig and so are we.

Waar ik me nu weer over verbaas is die rk ophef. Heb je die hoofden van lubbers, van luyn, de wanhoop beffer, verhagen, bodar en de paus wel eens nader bekeken.
Zelfs als verhagen zegt "even ne kroketske haale", dan vertrouw ik het niet. Vast een frikandel.




"Sommige mensen gaan dood."
"Opa, ben ik een sommig mens ?", vroeg het ventje van 6 enigjes angstig.
(verschreven carmiggelt)





De liefde van mijn dood

Aaf Brandt Corstius:
Eén jaar moest ik het volhouden, van mezelf

Ik was dertig en wist niet zo goed wat ik moest met mijn leven. Ik had werk, maar geen werk dat ik eeuwig wilde doen. Ik had een kat, maar wel zo’n kat die elk moment dreigde te sterven. Ik had geen man. Ik had geen kind.

En toen...:„maar die proefcolumn die erin staat, is verschrikkelijk slecht !” zei'k !!!

Eén jaar moest ik het volhouden, van mezelf. Elke dag berekende ik op een rekenmachine hoeveel procent van het jaar ik achter de rug had.

Toen ik zevenentwintig procent achter de rug had, interviewde een journalist mij over mijn columns. Die journalist bleek de liefde van mijn leven !!! 







J. C. BLOEM (1887-1966)
INSOMNIA
Denkend aan de dood kan ik niet slapen,
En niet slapend denk ik aan de dood,
En het leven vliet gelijk het vlood,
En elk zijn is tot niet-zijn geschapen.

Hoe onmachtig klinkt het schriel `te wapen',
Waar de levenswil ten strijd mee noodt,
Naast der doodsklaroenen schrille stoot,
Die de grijsaards oproept met de knapen.

Evenals een vrouw, die eens zich gaf,
Baren moet, of ze al dan niet wil baren,
Want het kind is groeiende in haar schoot,

Is elk wezen zwanger van de dood,
En het voorbestemde doel van 't paren
Is niet minder dan de wieg het graf.

.

No comments: