Wednesday, March 17, 2010

A loving heart is the truest wisdom.



Willem Burger, alias AertJan Grotenhuis volgens mij, zei het ook al mooi: de soep wordt niet zo heet gegeten als opgediend.

Angst is een slecht raadgever en hoewel enig wantrouwen en financiele kennis belangrijk zijn is het ook weer niet zo dat elke bank alleen maar de boel oplicht en bedonderd. Ik heb me de afgelopen 20 jaar nooit echt bedonderd gevoeld door een bank, maar gelukkig ook nooit ingegaan op dsb acties of andere te gretige wolven.

A loving heart is the truest wisdom. En daarom alle bankiers die meer dan 300.000 EUR per jaar verdienen, 100% belasten boven die 300.000 EUR per jaar, zeker zo'n zalm, die vanwege alimentatie, "nieuwe" vrouw en 5 kinderen eerst geld graait bij dsb en nu bij abnamro, sodemieters.

Rustig, rustig, bewaar de nuance, als jij je in zalm zou verplaatsen, dan zou je mogelijk hetzelfde doen, maar je ziet toch maar weer wel hoe dat werkt. Pakken wat je pakken kunt, graaien wat je graaien kunt.

Geplaatst door M. Verschrijver, 20.47, 22 maart 2010


Private property created crime. Waardoor wordt iemand een dief ? Jaloezie, afgunst, bezitterigheid, ongelijkheid ? Waarom verdient de 1 zoveel meer dan de ander ? Waarom is de 1 hierarchisch boven een ander geplaatst ?
Ik kan me nog herinneren dat ik door een luxe 5 sterren hotelresort liep in Spanje in mijn studententijd, twintig jaar geleden tegen 20:00 's avonds, iedereen zat aan het buffet en ik had honger en daar zag ik een benetton shirt liggen bij het zwembad. Dat heb ik meegejat. 's Avonds sliep ik in mijn eend. Op de parkeerplaats voor het hotel stonden alleen maar bmw's en porsches. Had toch af en toe de neiging om met een spijker langs die auto's te lopen.
Nu weet ik dat levensgeluk niet afhankelijk is van materiele troep, dat het soms zelfs tegenovergesteld werkt, bezit van de zaak is eind van het vermaak.

Geplaatst door Manna Rewriter, 20.59, 22 maart 2010


Iek will meine benetton shirt zuruck en iek sue je fur meinem bmw, jah ?


Geplaatst door Rienk Kamer, 22.11, 22 maart 2010



.

No comments: