Wednesday, August 15, 2007

Steile helling

De film the eternal sunshine of the spotless mind gaat over onze nu en dan verwarde gevoelens. Mensen hebben soms gezelschap en liefde nodig en gaan tegen het gezond verstand in, om er naar op zoek te gaan.

De televisie, wat is daarmee gebeurd ? Vroeger was ik zo blij dat er voor de eo maar twee uur per week stond geprogrammeerd, nu staan ze bijna elke avond op twee zenders. Ik taal niet echt naar vroeger, maaar waar zijn James Herriot, Van Kooten en de Bie en andere goede dingen gebleven ? Of ben ik wel melancholisch ? Onlangs zag ik the police en sting in een clip uit 1979 van toppop, so lonely. Sting kwam toch enigszins idioot over. Maar de muziek blijft goed. Gelukkig zie ik af en toe een goede film of een bbc serie die de moeite waard is. Of Zomergasten met Joris Luyendijk.

Ik praat of schrijf niet als aanklacht tegen de tv, de media, de politiek of de laffe en leugenachtige ex leidinggevenden, maar om op de steile helling van de tijd een wankel evenwicht te bewaren.

No comments: