Thursday, September 18, 2014

My sun

"Goed te zien dat je toestand verbetert en je weer in staat bent om te analyseren, Men."
"Ben nochtans zeker niet optimaal. Zware nacht gehad. Na een nachtelijk wateren beneden ook nog eens bijna achterover van de trap afgevallen. Kon me net vasthouden..."
"Mondriaan en Mozart dood en Men voelt zich ook al niet lekker."
"Wat is uw visie, behalve vragen stellen aan anderen, terwijl u zo'n prachtig financieel statistisch afgewogen winstgevend systeem met 13 parameters ontwikkeld heeft, friteskot entrepreneur ?"
"Ik denk dat hij bevroren patat inkoopt, frituurt en tegen een hogere prijs verkoopt."
"Nou heb ik een reusachtig probleem, "mijn" vrouw begrijpt me."
"Mijn probleem is net even iets groter, jah. Mijn man begrijpt me, hij begrijpt dat ik wil dat hij alles voor me betaalt, ja. En dat hij een niet versagende superman is, jaah."
"Raar dat ze die eerste maand vrij vaak wat dromerig "jaah" zei, als stopwoordje en toen niet meer...en dat ze zei dat ik wel "goh" zei."
"En ze schreef huh ? En lachuh."
"Dan heb ik zoiets van dan heb ik zoiets van."
"Goh."
"En "boeien" driemaal van haar kinderen overgenomen. Raar dat ik een commercieel mailtje kreeg van een vrouwelijke trader uit las Vegas met in de titel BOOYAH, weet bijna zeker dat het een verbastering is van het Nederlandse "boeien."
"Weet je, Menno, dan regelen we het zo. Of hoe kijkt Menno daar eigenlijk tegen aan ?"
"Weet je, als iemand mijn naam gebruikt, daar word ik helemaal kriegelig van. Mens, ik sta toch voor je ! Laten we even normaal blijven doen, ja. Behandel anderen zoals je zelf behandelt wil worden."
"Nou zeg."
"Ja, ik kan daar niet tegen."
"Is behandeld nou met een t of met een d. Je wil goed behandeld worden. Behandelde. Een d."
"Van die nachtmerries waarin zij als een geschift varken tegen stribbelde in haar slaapkamer omdat ze verkracht werd, uiteindelijk misschien haar wens, ook vandaar dat smerige, vieze en gebruikte gevoel een jaar lang, ben er nu vanaf, geloof ik !"
"Creepy pig."
"You'd look like a creepy pig too if everybody wants to eat you."
"If you think everybody wants to eat you."
"Die boze borderline blik, die rare impulsieve varkensbewegingen, dat lege napapegaaien van haar vriendin "op deze leeftijd heb je niet zoveel keuze meer, menno!", dat angstige neurotische in de verzekeringen motten werken. Raar waar mensen werken zegt vaak wat over ze, ze werken daar waar ze bang voor zijn of wat ze niet begrijpen of wat ze zelf niet kunnen maar zouden willen. Gek wezen, de mens."
"Dat je zo walgt van iemand zegt meer over jou dan over haar."
"O jongen, wat neem je me toch serieus, ohhh, wat lekker, ahhhh."
"Wat ik nu al bijna 30 jaar heb is dat ik de douche aanzet en dan even nat word, vloekend en wel. In plaats van geduldig de douchekop te pakken en deze weg te richten."
"Ik heb 50 EUR uitgegeven aan sleutels voor mijn zoon en 100 EUR aan sloten voor zijn fietsen, gedoe, gedonder. 1000 EUR aan fietsen voor de 3 uitgegeven. 600 voor de 1, 400 voor de andere 2."
"Private property created crime. Geld heeft de rol van god/de duivel met gemak overgenomen. Allebei door mensen bedacht, niet echt en er wordt teveel waarde aan gehecht, niet begrepen en vaak met verkeerde gevolgen gebruikt. Ik ben niet triest over de scheiding, ben daar blij over, maar dat ik mijn mooiste huis daardoor onnodig ben kwijt geraakt. Onnodig omdat ik het kon betalen, daar word ik verdrietig van...en mijn ijdelheid, daar zou ik iedereen met trots kunnen uitnodigen. Flow my tears."
"Je wordt toch niet meer of minder verliefd op iemand vanwege zijn/haar huis, vanwege zijn/haar auto."
"Ik ben wel eens op iemand afgeknapt vanwege haar kitscherige lelijke interieur."
"Interieur in plaats van inrichting ?"
"Volgens mij kan het allebei, het interieur van je huis of de inrichting van een huis."
"Rampzalige films", zeggen ze bij RTL7 als reclame, ha, dat moet rampen films zijn. Het zullen qua niveau ook wel rampzalig slechte films zijn."
"It's getting late but I don't mind, it's getting late but I don't mind, it's getting late but I don't care."
"Raar en knap hoe zoiets de hele dag in je hoofd blijft."
"Uiteindelijk keren we allemaal onverrichter zake terug."






Mijn zoon (raar is dat, hij is mijn bezit niet, dus:) Son:


https://www.facebook.com/video.php?v=931562293538640&set=vb.497826613578879&type=2&theater




Sting zei over zingen voor een zaal dat het net was of hij door een zaal vloog.
Gelukzak, of wat heeft hij er goed voor gezorgd dat hij gelukkig werd, knap is dat. Je droom "waarmaken".




Apart liedje, een twist erin, wat knap !!! Telkens net een andere richting dan je verwacht en toch een muzikale pracht ! En leuke clip. De tekst iets van een vrouw (niet een man) die achter iemand aan zit die een relatie met een ander heeft, eigenlijk een contrast met dat vrolijke mooie nummer qua muziek. Spreekt me niet aan, de tekst, dat I I I, ik, ik, ik is wel een vondst.

Zijn toch ook wel losers die achter iemand aan zitten die al een relatie heeft, zelf je ongeluk najagen. Of wat ik heb meegemaakt, iemand die een relatie heeft en uit verveling en eenzaamheid een ander erbij wil. Stommerds en soms wel prettig, wel de lust, niet de last....fases in je leven, als het toch allemaal niets is, maak er dan wat leuks van en bewaak je eigen grenzen en wat je zelf leuk vindt, onafhankelijkheid en persoonlijke kracht komen op de eerste plaats, geen respect voor zij die zich afhankelijk van anderen opstellen....en ook daar behoeft alles weer enige nuance, het is nooit zo borderline zwart wit. Geen respect voor een vrouw die zegt, als ik mijn koffers inpak, dan verwacht ik dat jij voor me klaar staat. Dat is van de ene ongezonde afhankelijke relatie in een andere "dreigen" te stappen. Dat werkt niet, bezitterige schijnkoningin.

Die eerste zin is qua melodie hetzelfde als "I can see you in the morning when you go to school" van supertramp ! Wat een schitterend nummer is dit !:


https://www.youtube.com/watch?v=40nFOYGVJtY




Memories, david guetta feat kid cudi:




https://www.youtube.com/watch?v=5Y3RbJEh6og






Edin Karamazov, bach:


https://www.youtube.com/watch?v=gmHVj6tiIi0






No comments: