Friday, September 26, 2014

Here's another nice mess you've gotten me into


"Ik koop mijn kleren niet in de uitverkoop, betaal liever 50 tot 100 EUR meer dan dat ik iets koop wat niet bij me past."
"Goedkoop is duurkoop."
"Dat is een scherpe observatie. Daar kan ik wat mee. Dat zet mijn wereldbeeld op zijn kop. Vanaf nu kijk ik geheel anders tegen het leven aan."
"Ik geef meestal niet meer dan 100 EUR uit aan kleding, alles in de uitverkoop."
"Raar dat ik pas op mijn 48ste merkte hoe dicht liefde en haat bij elkaar liggen, natuurlijk al eerder, maar niet in die mate."
"Ja, ja, nog meer verheffende inzichten ?"
"Ja, dat zo'n haatperiode niet gezond is, het verduistert je hart en denken en alles. Jammer en zonde van mijn tijd."
"Clichémannetje."
"Als vrouwen menstrueren, dan steekt vaak op dezelfde plek een pukkel haar lelijke kop op."
"De pukkel zijn kop."
"Wat wil je nou godverdomme ?"
"Als ik een gelukkige periode heb, dan heb ik last van jeugdpuistjes ! Alsof je weer jong of een puber bent, raar is dat !"
"Als mijn computer zachtjes zucht, dan stijgen de beurskoersen 2 minuten later. Als mijn computer hard zucht dan dalen de indices 2 minuten later, dat is mijn systeem om walgelijk rijk te worden."
"Snoever."
"Echt waar. Hoewel ik er niet walgelijk rijk van word, dat durf ik niet, daar kan ik mijn systeem toch niet op baseren."
"Innovation can't depend on trying to please the customer and the client. It is an elitist act by the inventor who acts alone and breaks rules."
"Ben je malende of spoor je niet helemaal met je quasi wijze quasi diepzinnige engelse geleuter ?"
"Break the rules spreekt mij wel aan, flut juristen en papegaai-advocaten, is er ooit door juridisch geneuzel ook maar iets van vooruitgang geboekt, regels zijn voor bange konijnenkeutels. Regels verdwazen, en wie stelt ze op, de overheid. Overeenkomsten met bedrijven met elkaar op papier, dus geen vertrouwen, alles bang en angstig maar vastleggen op papier. Vouw er toch een hoedje van. Gebruik papier op de plee, bange poep."
"Toch wel prettig, een rechtstaat, misschien wel het mooiste wat er bestaat....voor mensen, een democratische rechtstaat met vrijheid, gelijkheid en solidariteit."
''Ja, maar juristen zijn bange behoudende zieligerds die zelden iets nieuws verzinnen. Noem eens 1 jurist die je bewondert."
"Ehm, paolo conte omdat hij muzikant werd....maarten biesheuvel vanwege zijn gekke schrijven....ja, je hebt gelijk, ik bewonder ze niet. Soms wel scherpe snellezers, scherp in taal en denken, weten waar het belang zit, het geld. Die vriend in Brussel is jurist en die bewonder ik enigszins, klaas de vries."
"Wat je zegt ben je zelf."
"De jurist bestaat niet. De man bestaat niet. De vrouw bestaat niet. De uitvinder bestaat niet."
"Volgens mij is een uitvinder zelden gelukkig, componisten, schrijvers, kunstenaars zijn misschien ook wel uitvinders."
"Ja, wie is dat wel, continu gelukkig."
"Beati pauperes spiritu."
"Gelukkig zijn de armen van geest."
"Hm, gelukkig zijn de rijken van geest, arm van middelen ? Dus dat je gelukkig bent omdat je weinig bezit. Bezit bindt, het bezit bezit jou en niet omgekeerd. Je wordt bezeten door je bezit."
"Beatus ille qui procul negotiis."
"Gelukkig hij die ver van "business" blijft."
"Goh, dat de romeinen dat al wisten, ver weg blijven van bedrijven."
"Carpe diem quam minimum credula postero."
"Pluk de dag, zo min mogelijk vertrouwend op de volgende."
"Cynisch."
"Wat wil je nou godverdomme ?"
"Errare humanum est. Perserverare diabolicum."
"Zich vergissen is menselijk. Volharden is duivels."
"Van Seneca, godver, heb ik dat vijf uur per week zitten vertalen op school, 5 uur per week Latijn vertalen !"
"Aardige leraar, meneer van Dijk."
"Mooie week in Italie met zijn 8en in toscane, het latijn eindexamenklasje van 1983."
"Ook al dood, gestorven in Florence, zijn droomstreek."
"Geld, die in de hemel zijt, uw naam worde geheiligd; uw rijk kome; uw wil geschiede op de aarde van de mensen zoals in de hemel. Geef ons heden ons dagelijks brood en vergeef ons onze schuld, zoals ook wij aan anderen hun schuld vergeven: en leid ons niet in bekoring, maar verlos ons van het kwade. Amen."
"Wat wil je nou godverdomme ?"
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
"Wraak is te beschouwen als een reactie op toegebrachte lichamelijke of geestelijke schade."
"Mijn pijn is een redelijke prijs om jouw glimlach te laten verdwijnen", zegt Medea in Euripides tragedie."
"Door wraak wordt het lijden in een zeker evenwicht gebracht, denkt de wreker meestal ten onrechte."
"Ook kan wraak worden gezien als een middel om machtsongelijkheid op te heffen...en het gevoel van eigenwaarde wordt erdoor herwonnen."
"In die zin is wraak begrijpelijk, het nalaten van wraakneming laat de pijn onveranderd bestaan en het onrecht voortduren."
"Wanneer de krenking reëel is en onaanvaardbaar, is het verlangen naar wraak aanvaardbaar."
"Dat kan beter erkend worden en vervolgens zoeken naar hoe het beste kan worden omgegaan met het verlangen naar wraak, anders dan het verlangen naar wraak te ontkennen of te veroordelen."
"Ja, maar het beste is vergeten en negeren en je eigen levensgeluk vinden en het bij jezelf zoeken, het leven en de liefde en het positieve goede gevoel herwinnen."
"Ja, uiteindelijk keren we allemaal onverrichter zake terug."









No comments: