Tuesday, November 9, 2010

loving heart



Mijn dochter, bijna 9, is een schorpioen en ze had eergister zo'n kwade woedende bui, waarbij ze met van alles aan het smijten was.
"Wat is er nou, Eline ?"
"Dat is gewoon niet goed, het is NIET goed !"
En daar verdween weer een schoen, hard weggesmeten.

Toen ik haar een half uur later vroeg wat er aan de hand was zei ze: ik had een beetje een boze fase. Als ik het verhaal lacherig aan iemand vertel, dan zit zij schaapachtig mee te lachen.

Mijn australische oma was ook een schorpioen en als een ober te snel een bordje of glas weghaalde dan kreeg ze een woedende felle blik in haar ogen en dan schreeuwde ze "ASJEPIK !" en ze gaf de ober letterlijk een tik op zijn vingers. Toen schrok ik daarvan in 1978, nu schater ik er af en toe over als ik eraan terugdenk.

.

No comments: