Friday, October 5, 2007

Vergissen is menselijk

Betekent vergissen hetzelfde als zwerven of als verdwalen ? Betekent verschrijven hetzelfde als vergissen ?

Expres vergissen betekent liegen. Weigeren toe te geven dat je je vergist hebt is ook een nare karakter-trek; dat soort mensen mijd ik liever.


Inzake het onderstaande stukje van Ivan Wolffers had ik mij herinnerd dat mensen na een scheiding vaker kanker aan de geslachtdelen krijgen, maar er staat iets heel anders !

"Als hij getrouwd was en prostaatkanker had, zou zijn vrouw dan bij hem zijn weggelopen? Deze week las ik een onderzoek waaruit blijkt dat de cijfers van scheiding bij kanker die met de geslachtsorganen te maken heeft erg hoog zijn. Zeker als je het op jonge leeftijd krijgt en het je lust bederft, dan ligt een relatiecrisis om de hoek. De mythe dat mannen hun vrouw met borstkanker in de steek laten klopt niet, maar uit het onderzoek blijkt dat teelbalkanker en baarmoederhalskanker huwelijken in zwaar weer brengt."



De man die altijd zo kwaad werd bij Van Booten en De Bie, dat was niet Cor van der Laak (in het begin enigszins), maar dat was verzetsstrijder Bussink. Toen ik in juni, juli en augustus 2006 vaak kwaad was omdat ik me bedonderd voelde op mijn werk, toen voelde ik mij dus meer een Bussink dan Cor van der Laak.
Die beate bhagwan figuur, dat was Sinatra Tahamata. Volgens mij zijn het elementen in Van Kooten die hij uitvergroot heeft, net zoals de stripfiguren in Toonder allemaal facetten van hemzelf zijn (of gebaseerd op figuren die hij in zijn leven is tegen gekomen). Knappe vakmensen.


Tot slot een humoristische verschrijving van nico dijkshoorn op www.nu.nl:

Voor je het weet valt er geen volkerenmoord meer te verfilmen en zitten we allemaal voor een ruisende televisie te lezen in het laatste boek van Wilders. Mijn Kam.

No comments: