Monday, October 27, 2014

Love for sale

Nu ik wat herlees zie ik dat ik van mei 2010 tm januari 2011 ook een gelukkige periode had. Daarna minder, eerst deed ik stom op mijn werk en vervolgens vond ik mijn nieuwe huis niet leuk.

Vanaf september 2011 was ik daardoor wat somber tot en met januari 2012. Nu heb ik een nieuw geheim wapen, hoop dat het werkt. Februari 2012 tm mei 2013 was top. Juni 2013 tm januari 2014 vergeet ik. Forget about it. En toch, ook toen aan skien gedaan, goede momenten, maar overall te somber, teveel slapen, te weinig zin, te weinig lust. C’est la vie. Die combinatie van slechte sfeer op het werk en thuis maar matig, dan moet je wel heel sterk zijn. Maar ik rook niet. En sinds mei 2014 gaat het top. Voel me goed, voel me beter.

Zelfkennis is het begin van alle haat.
Zelfkennis is het begin van alle liefde.

I think my life has progressed from being a very unhappy child -I felt I was in the wrong place- to where I am now. I am happier now than I have ever been. Dat zegt sting. Tjezis, wat was ik een gelukkig kind, bij mijn studietijd in Rotterdam had ik 3 van de 4 jaar het gevoel dat ik op de verkeerde plaats was. In den haag was en ben ik voornamelijk gelukkig, sinds 1992 ! Ja, ja, het was weer boeiend. Contemplating one's navel.

"Pap, pap, Stijn negeert me !"
"Wat is er dan ?"
"Nou, ik vraag of hij direct nog naar de show gaat van het hotel en hij geeft gewoon geen antwoord."
"Ja, maar soms moet je mensen rustig laten eten, Stijn had wel even kunnen zeggen dat hij nu eet. Weet je, als kinderen leren dat alles altijd verandert, ook dat ze zelf veranderen, dan worden ze minder gauw depressief."
"LIK, of ik bedoel eigenlijk L I C !"
"Wat is dat dan ?"
"Like I care."
"Oh, maar dat is nog erger dan Stijn, ik probeer wetenschappelijk onderzoek op een makkelijke manier na te vertellen en dan zeg jij LIC !"

"Hij koopt alles voor me !" Dat zei mijn x in 2010 over haar nieuwe vriendje. Daarna betaalde ze hem voor de flat screen tv die hij voor haar gekocht had.
"Ik denk en voel als een 15 jarig meisje !" Ja, dan koopt pappa alles voor je. Vandaar het verwachtingspatroon dat een man alles betaalt. Wat een leven, met de verwachtingen en verwijten van kindvrouwtjes om kunnen gaan...zie dat verschijnsel ook op mijn werk en overal, kindvrouwtjes en pappa's. Weinig vrouwen gezien die daarvan los kunnen komen.




                                               Shadow man


Licht en donker, haat en liefde, geluk en pech. In 90% van de gevallen zegt de neus iets over het geslachtsorgaan. Tjezis, wat heb ik een grote, vind ik zelfs nu ik dat zo eens bekijk. Bekijk t




       
                               

                         




.

No comments: