Thursday, October 9, 2014

D'0 prutswerkje


"Never try to teach a pig to sing- it wastes your time and annoys the pig."
"Wat vind jij nou van die voorstellen voor ontslagrecht en die ziekelijke waandenkbeelden van hervormingen van d66 ?"
"Bevooroordeelde vraag, your honor. D66 dominees met hun hervormingen, maar dit soort maatregelen zijn puur en alleen bedoeld om kosten voor het bedrijfsleven te verlagen, "betere" economische cijfers waardoor het Nederlandse bedrijfsleven aantrekkelijker wordt voor aandeelhouders en investeerders. Dit wordt met de bekende reclamesaus van leugens en halve waarheden verkocht aan het volk als goed voor werknemers en goed voor de economie waar de werknemers er alleen maar op achteruit zullen gaan."
"Ja, ja, het is vooral te danken aan de "klassieke "partijen en D66 voorop. Deze partij heeft niets met mensen ! De aandeelhouders gaan voor, het zogenaamde Angelsaksisch model, dit in tegenstelling tot het Rijnlands model dat we tot voor kort hier hadden: meer tevreden werknemers en de directies namen genoegen met een redelijke beloning. Een redelijke beloning is ook al teveel voor mensen die niets bijdragen aan het product, maar allah."
"Political parties are ideal institutions for marshaling fear and prejudice and stupidity, not for realising human potential."
"Politics is used for personal gain, een ware truism."
 "Weet je wat het is, mark ? Je moet eens van je idee afstappen dat de hele wereld tegen je is, en dat alle gebeurtenissen geregisseerd worden. Dat er overal complotten bestaan en dat je maar overal slachtoffer van bent."
 "Weet je wat het is, menno, je toontje staat me niet aan, veracht niet de ander, veracht het ongeluk, je pech, dan word je veel blijer en gelukkiger."
"Everything you think you know is wrong."
"Ja, ja, het probleem met geld is dat het ontkoppeld is van zijn oorspronkelijke bestaansrecht. Geld was een ruilmiddel waarmee het makkelijker werd te handelen in een prestatie of goederen. Ik wil een kip om je lekkende dak te repareren heeft zijn grenzen. Dus was geld een uitkomst. Nu het mogelijk is om met 1 druk op de knop 1.000 miljard euro, dollar of yens bij te maken heeft geld feitelijk misschien geen bestaansrecht meer. Of dat het allemaal bij bankiers terecht komt die zo'n uitstekende staat van dienst en verleden hebben, in plaats van dat democratisch gekozen te laten verdelen, en daar komt weer de geldduivel van concurrentie, de beste zijn, het meeste geld willen hebben om de hoek kijken. Financier wapenhandel, financier de sigaretten en alcohol industrie, financier te dure medicijnen, financier john de mol, financier joop van den ende, financier voetbalclubs en voetballers, financier graaiende bestuurdersvarkens, gezellige wereld van animal farm. Power corrupts and absolute power corrupts absolutely. Money corrupts and more money corrupts absolutely."

"Ben je weer bezig om zwemmend een olietanker de andere richting op te duwen ? Wat wil je nou ? Hoe minder ik me met macro geleuter bemoei, hoe minder ik me ervan aantrek, hoe minder ik met mensen omga die ik niet mag, ze negeer, hoe gelukkiger ik ben."
"Doe dat dan. Met bezig zijn met waanideeën van mensen over de economie, het grote geheel, over god of geld, dat is een zinloos gebed zonder end."
"Dat geld soms weinig waard is, kunnen "rijke" oudjes in Nederland je vertellen. Ondanks dat er een miljoen werklozen zijn in Nederland, is er slechts geld om ze 1 maal per dag een schone luier te geven en douchen mag 1x per week. Ik denk dat veel oudjes in landen die zogenaamd "straatarm" zijn het mogelijk beter hebben, al was het maar omdat familie voor ze zorgt."
"Ik zou dat geloof ik niet zo graag willen, dat mijn kinderen voor me zorgen, dan maak ik er met helium gezellig een einde aan."
"Geld lost niets op. Als in Somalië 100.000 mensen niks te eten hebben dan kun je 1000 miljard uitdelen en er is niks opgelost. Nou ja, het enige dat ze dan kunnen doen is al die biljetten opeten."
"Die 100 000 mensen in Somalië zullen met een beetje geld en een beetje organisatie heel wat kunnen veranderen. Maar je zal inderdaad niet alles met geld kunnen oplossen. Met 1000 miljard dollar kunnen ze bijna alles kopen aan infrastructuur, voeding, een vlucht naar de US of Europa boeken en daar goed en welvarend leven. Dus wat leuter je nou ?"
"Bulls make money, bears make money and pigs get slaughtered. Is een van de bekende uitspraken van Wall Street. Het betekent dat zowel de optimisten als de pessimisten geld op de beurs kunnen verdienen, maar dat de mensen die hebberig zijn uiteindelijk het lid op de neus krijgen."

"Denk niet dat dat waar is, met slechte mensen gaat het altijd goed en genoeg hebberigen die beloond worden. Er bestaat geen hemelse gerechtigheid, rechtvaardigheid en eerlijkheid zijn ook waanideeën van mensen. Ach, een wijze zei eens over alle mensen: je hebt zij die niet weten en zij die niet weten dat ze niet weten."


No comments: