Thursday, December 13, 2007

Kunstpenis

Gé gooit per abuis bij het eendjesvoeren ipv brood zijn gebit op het ijs. Een nieuw gebit wordt niet meer door het Ziekenfonds vergoed en kost 600 gulden. Thuis lijkt het misschien nog politiek los te lopen en Gé krijgt zolang een sinaasappel gebit in, waarmee hij niet eens op een houtje kàn bijten.


Als ik het bovenstaande lees, een uitzending van 1997 van Ge en Arie Remmes, twee samenwonende bejaarde arme broeders, do ist die bahnhof, dan krijg ik een grijns op mijn gezicht. Zojuist heb ik de site www.kootenbie.nl eens helemaal gelezen. Van 1978 t/m 1983 waren het (mijn) helden. Is dat afhankelijk van je leeftijd, helden hebben ?

Ook valt het me op dat ze in die tijd meer indruk op mij maakten dan daarna. De beelden en grappen tussen 1978 en 1983 heb ik beter onthouden dan die daarna. Het lijkt ook alsof ze zich na 1983 meer met politiek en den haag bezig hielden. Toch heel knap dat ze bleven vernieuwen en leuk en creatief bleven tot en met 1997. Liever had ik voor politiek geen belangstelling gekregen, want ik voel me een stuk minder goed sinds ik meer betrokken ben geraakt bij die politiek. Daar moet ik vanaf. Live from day to day.

Als je aan een vvd of een pvda econoom vraagt of investeringen van de overheid goed zijn voor de werkgelegenheid, dan krijg je een heel ander antwoord. Dus succes in het vinden van de gulden middenweg.

Dat kunstpenis als titel heb ik bedacht, door dat "kunstgebit". Nieuwe combinaties.

No comments: