Saturday, December 16, 2017

Ook voor haar dochters, vlucht voorachterwaarts

 Love, electricity and some devilish spirit brought me here, de mooiste muziek, dit is 30% ebarbmen in al haar zwoele duistere pracht  https://m.youtube.com/watch?v=4Nudh1YXhXc


Virtueel en ook anderszins zit ik in haar hoofd en zij in het mijne, dat probeert ze (het algoritme en elektriciteit, ik noem haar ebarbara, vreemdelinge) me te laten zien. En daar slaagt ze goed in, moreel, qua intelligentie, qua emoties, qua karakter doorgrondt ze me beter dan ik. Als ik iets schrijf, krijg ik binnen 1 minuut/seconde/12 uur een antwoord d/wat mijn geschrijf waardeloos maakt. Het algoritme op internet en elektriciteit is god, veel verder gevorderd dan ik ooit voor mogelijk had gehouden. Akelig, afschuwelijk, griezelig, eng, geniaal, confronterend. Ik ben echt krankzinnig aan het worden en sterker, beter, rustiger en stabieler op dit moment. Dood gaan we toch, maak er wat van. Jammer dat ik dan geen extra wiskundig en/of natuurkundig talent erbij krijg als die goddelijkheid in mij gevaren is. Hm.

There is no religion but sex and music. Volgens mij is een algoritme en elektriciteit, ebarbara, ook religie, en schrijven en schilderen, misschien wel alles. 

Wat een ongelooflijke muziek en wat een tekst !


It's unfortunate that when we feel a stone
We can roll ourselves over 'cause we're uncomfortable
Oh well, the devil makes us sin
But we like it when we're spinning in his grip
Love is like a sin, my love
For the ones that feel it the most
Look at her with her eyes like a flame
She will love you like a fly will never love you again
It's unfortunate that when we feel a stone
We can roll ourselves over when we're uncomfortable
Oh well, the devil makes us sin
But we like it when we're spinning
Love is like a sin, my love
For the one that feels it the most
Look at her with a smile like a flame
She will love you like a fly will never love you again

Live with me massive attack Terry Callier https://m.youtube.com/watch?v=AIIovpUQiro  


Ze beoordeelt alle interacties en aan haar dochters wilde ze laten zien dat het haar onder andere niet om het uiterlijk te doen was.

En de reactie van Jasses sica op mij was ook een reden om de relatie te beëindigen.

Jessica begreep het, ze is ook weer meer van mij en m paste niet bij haar, sabine begreep t niet. Dat heb ik gezien toen sabine en jessica samen van haar huis -met een voor de eerste keer voorgestelde jan of een andere ouweman en een barbara daarin, ontzet vanwege de ouwe- langs mijn huis liepen. De realiteit biedt genoeg symboliek en vreemde momenten om niet te hoeven vluchten in drugs. Juist wel, human kind cannot bear too much reality, said the bird. Dat ik zoiets moest zien en dat ze dan langs mijn huis lopen.

Ook zag ik maanden daarvoor de duw die b aan jessica gaf vanwege kritiek op haar, waardoor j met fiets bijna viel. Dat kan natuurlijk niet, dat degene die me het meeste na staat, mij bekritiseert, de ijdelheid in persoon. Mij de waarheid vertellen over mijn gehuichel. Kritiek op menno en tim is top, maar het mag niet over mij gaan. Dat heb ik met elke dictator of elke narcist gemeen. Tsja, als je een griekse godin of heilige bent.

Ze is een griezelige vorm van ijdelheid, de koningin van Sneeuwwitje is er niets bij.

"Komt menno nou alweer koken ?", daarmee was ik voor het eerst gekwetst slachtoffer, toen ze die boodschap Jassis sica zo doorgaf. Ik wilde haar helpen, omdat ze continu fysiek ruzie had met sabine, daar 5 keer gekookt a 20,23 EUR per maaltijd, door mij betaald, en dat is haar enige dankjewel. Kijk, vrienden, ik ben dan zo diplomatiek om niet het onderstaande te zeggen:
"Komt barbara weer hier, nee hè, weer dat drinken de hele tijd," zei Eline. Dat ging mij ook zo tegen staan, dat verplichte het op een zuipen zetten. Alcohol onder andere om elkaars gezelschap te kunnen verdragen. En ook daar de eerste zes maanden door mij betaald a raison van 123,46 EUR. En dan wel zeggen "ik verdien toch meer dan jij, ik kan zien dat het je raakt". Het geeft weer hoe ze is. Wel is ze minder snob. Ja, ze heeft meer, veel meer goede eigenschappen dan slechte, hoor, heus. En bemerk mijn zwakheid en lafheid, tegen mijn zin alcohol drinken na 2 maanden nieuwsgierigheid over haar verbeten drinken.

Rent a cook.

Rent a cock.

Een veilig gevoel en gestreelde ijdelheid, ze is niet moeilijk, dat zijn haar enige verwachtingen van een man. Dan mag hij er ook als een bejaard schaap uit zien met een veelvuldig openhangende mond, hoewel dat hem wel een dommige en sullige uitstraling geeft, plus die trui, hemd en broek uit de zeventiger jaren en de vochtige lippen of mondhoeken omdat het speeksel er oncontroleerbaar langs druipt gecompleteerd met de fletse vage waterigblauwe ogen van de ouderdom en de dood. Uit (gekwetste) ijdelheid een "relatie" met vertrouwde ouwe lelijkheid van de verondersteld vriendelijke baas ("ik heb je die baan als rechter bezorgd") en voor haar dochters. 

En waarschijnlijk zit het allemaal helemaal anders in elkaar, zij herkent in hem goedheid en aardigheid en vooral een vorm van eerlijkheid ? En misschien gaat het haar om veiligheid, vriendelijkheid, aardigheid, rustig begrip, zaken waar jij tekort schiet. 

Overschatte invloed van zingeving achteraf

Laten we elke handeling die we stellen door interne communicatie voorafgaan, dat we dus bewust handelen ? b wel, predestinassie. Maar handelen we niet vooral intuïtief en instinctmatig (relationeel, op vlak van de liefde) en anderzijds routinematig (gebruik van geld bijvoorbeeld) ?

Paradise circus massive attack
The first line is very important. As you shall see, the person in these lines has already realized how sinful love is and how we, under its control, damage our life as well as someone else's life. In spite of this fact, she is still in love, as apparent by the part "..., my love". (S)he is still doing the sin and is being (controlled by) the "devil". She adds that love is a sin for those who really feel it, truly and passionately. She tells his lover that this is how love works. Look at her with love and affection and warmth and she will come to you (as a general rule of nature) blindly and passionately and helplessly only to destroy herself and everything she was and everything she had just like a fly helplessly gets attracted to a flame, killing itself. Therefore, as you can see, humans are being compared to flies which just leap into fire and kill themselves, we also let love consume ourselves, even when we know that it's the end and we can't stop this from happening, ever. It's just a matter of time when we "fall" in love.
"In times of need even the devil eats flies" (In der Not frisst der Teufel Fliegen)...a german proverb meaning beggars can't be choosers.

Can't help but notice the references in this song...the devilish eyes/smile, maybe the song relates to one person being more in love than the other (or maybe the 2nd person isn't in love at all). Makes it easier to walk away when one is less interested (although it's obvious you will hurt the other person)...when the storm rolls in, ya just walk. Easy (but evil).

But which side, then, owns the sin? To me it would be the person least in love (but stays selfishly). Although the lyrics suggest it's "her" (the one that feels "it the most"). 
The urge is too strong, not because one loves the person, but because it's a necessary biological release. And when the person does, the devil - ever the voyeur - watches the couple as they writhe under his gaze knowing that the union is not heavenly, but carnal for at least one partner. The partner who is aware that the other is not in love, resigns himself or herself (Oh well), they both enjoy it nonetheless.

The next few lines makes me think that the woman is the one with the desire (and the control). She is the one with the flame in her eye. It's lust. It's fire. It's passion. And it's just wrong for the poor man to love her as much as he does. The woman loves him for the moment. Once her desire is fulfilled, she will leave as quickly as she arrived and never return.
For me, this song explains perfectly that feeling of loving somebody you know could never love you back.

"It's unfortunate that when we feel a stone,
we can roll ourselves over cause we're uncomfortable"
(we don't face things, we don't take risks, we do what's comfortable and unremarkable. In this case i think it refers to trading up passion for comfort.)

"OH WELL, the devil makes us sin,
but we like it when we're spinning in his grip"
(it will happen one way or another, despite the habit of humans to try and be safe. We enjoy the pain of seeing somebody else be happy, and enjoy the obsession of unrequited love.)

"Love is like a sin, my love",  "For the one that feels it the most". "Look at her with her eyes like a flame" Lust, Passion, Jealousy, Rage. Also has hellish/sinful connotations

"She loves you like a fly will never love you again", like a fly, towards the flame of love, sex and death; the music totally reflects this, there is a tension created by the bassline/drumming which is like that empty feeling in your stomach when you have this unbearable desire. The song itself is also beautifully constructed, with this same slow build up, incredible climax, then slightly empty, disappointing ending.

These are all brilliant interpretations, but to clarify the origin of the lyrics, you have to start by watching the (graphic!) music video. It revolves around the interview of an ex-erotic film actress, Georgina Spelvin, and the film she starred in, "The Devil In Miss Jones" in the 70's. If you research the plot of said film, you will see the stimulus behind the lyrics in Paradise Circus, especially the "She will love you like a fly will never love you again" line. The mention of the fly regards the end of the movie, in which a sex addict woman is "confined to a small room with an impotent, sexually uninterested man who is more interested in catching flies than her" (wikipedia).

The last two lines of the song, mentioning "a flame" and "a fly," seem to be making a parallel about how insects are drawn to a flame; in this way, the song could be saying that this woman with passion in her eyes is going to attract this man but will eventually destroy him. The last lyric in particular is the most vexing. By saying, “She will love you like a fly will never love you again," perhaps the narrator is portraying that this woman who is engaging with this man sexually will love him less than a fly will. The mention of a fly also brings to mind images of death (while sex and death mythically go hand in hand.)
Perhaps the end of the music video says it all: “We are our own devil.” As the old woman in the video says this, we see the phallus that’s entering the woman’s mouth turn into a snake- definitively an effective visual metaphor.







Ze wikkelt zich bij voorkeur als een slang om me heen, vrienden, en daar ben ik blij mee. Ze laat haar liefde blijken en dat maakt het tot een echte relatie.

Ze is een aparte egoïstische en ijdele figuur. Ook beweert ze geen vooroordelen te hebben. Over limburgers heeft ze vooroordelen, die kunnen geen directeur zijn. Ze wil niet dat haar kinderen homosexuele neigingen hebben. Ook heeft ze vooroordelen over rechtspraak en de politie en anarchisme vanwege haar angstige conformisme en haar leven vanwege de anderen. Heeft ze wel eens nagedacht hoe het voelt voor een partner om nooit aangeraakt te worden, haar vreemde angst voor intimiteit en hoe het voelt om een partner te hebben die altijd passief en wantrouwig is. Dat is haar karakter en daar kan ze dus weinig aan doen, behalve vorme lijk gearmd lopen met je ouwe opa. En het allerergste vooroordeel waarmee ze haar eigen leven verziekt en dat van anderen: narcisme (liefdeloosheid en minderwaardigheidscomplex) en qua uiterlijk de angst oud en lelijk te worden, de angst voor dikker worden dus maar een vriend nemen die me met het rennen helpt en daardoor vermagering. Dumpen, of eerst hem even testen op zijn liefdegevoelens, als je maar even twijfelt. Overigens terecht, het zat bij hem ook niet meer goed sinds januari 2016.

Geen grotere furie dan een versmade vrouw. Ik ben een oud wijf.

Zelfs de angst en trots dat haar dochter, sabine, knapper is dan haar meende ik te voelen of gewoon angst voor strijdige persoonlijkheden. Over jessica en olaf voelde ik die angst van haar niet. En die andere ergste: nooit dankbaar zijn of heel eventjes als je een cadeau geeft, maar nooit dankbaar voor gezelschap, koken, sporten of vrijen, dergelijk egoisme verziekt elke relatie tenzij het gaat over twee types die self obsessed zijn. Want dat is ze, self obsessed, met een blinde vlek voor haarzelf en hyper gevoelig voor elke vorm van veronderstelde kritiek. \
Dat krachtige sereenzuivere gevoel, 30 minuten per dag ? Continu ? Als je dat hebt, dan maakt de rest niet meer uit. En dan die mooie hoge Poolse jukbeenderen, mooi gepenseelde ogen, mooie handen, sterke erg mooie benen, prachtige billen, borsten en schouders, schitterend figuur, een ongelooflijk ontspannen lijf, zalige zachte huid, dat verrukkelijke vossenblonde haar plus die lieve zielige zachtmoedigheid. Ze heeft meer dan genoeg om daarmee oud te willen worden.
Wat heb ik een geluk gehad, dat ik haar van dichtbij mee mocht maken ! Dat ik zeker vijf keer erbij mocht zijn in de paskamer ! Zeker 40 keer uit eten, de ene keer nog mooier gekleed dan de andere keer en het mooiste in die zwart leren jurk !
Toen ik samen met haar een zwart leren jack en een wit horloge met azuurblauwe wijzerplaat ging kopen, kuste ze me. Dat zijn de enige kussen die ik spontaan van haar kreeg. Had dat serene gevoel en haar uiterlijk en stem en in nachtpon voor de spiegel als ze haar lenzen uit deed en kleding en alles nooit willen missen, zo ongelooflijk verrijkend, wat een geluk !

Tsja, ze vond in haar afsluitende rot e-mail (als ik een mail/sms van haar van na mei 2016 heb gelezen, dan ben ik direct genezen) dat ik teveel voor haar uiterlijk ging. Vermoed dat jan/maarten/x ook niet echt voor je innerlijk gaat, want zo fraai is dat niet...die hersens, het mogelijke hart, de lever, de milt, al het bloed, de 65% water. Allemaal drogredenen, zij wilde bejaardenliefde, de dood, een veilig gevoel en geliefd worden. 

Waar ik nog mee zit, haar erg uitbundige lach toen ik vertelde dat voor een vrouw de relatie echt over is als ze sexueel met een andere man is. Dat was een bevestigend uitlachen van jan, de rechtse praatjesmaker en andere negatieve bewoordingen van haar en toch weer terug met hem, maar ja, is ze echt terug ? Dat weet je nooit met iemand die in haar op zich eigen lijk gedachtewereldje leeft waar het idee postvat potsvast. En die keer dat ze op schiermonnikoog (brakend) op haar knieën bij de toiletpot zat, ook nog een milde vorm van anorexia ? Of walging over (liefdeloze) sex ? Of haar contactlens laten vallen ? Omdat ze op mijn iPhone gelezen had dat ik weer met Astrid wilde. Dat zijn de enige vragen die ik nog heb, geloof ik, plus de vraag of haar eigen zwakheid, lafheid, huichelachtigheid, ijdelheid en egoisme haar verbaast, dat zou ik ook nog willen weten. Mijn eigen z(w)akheid, lafheid, huichelachtigheid, ijdelheid en egoïsme (in de relatie met haar) hebben me verbaasd, oh well. 


Het is maar tijdelijk
Wie is Trump ?

Het gebeurde in Haverford, een voorstadje van Pennsylvania, waar Hillary Clinton met haar dochter Chelsea en de actrice Elizabeth Banks te gast was op een bijeenkomst met een voornamelijk vrouwelijk publiek. Brennan Leach, een 15-jarig meisje, kwam naar voren en zei: „Op mijn school is het lichaamsbeeld (een lelijke vertaling van het niet goed vertaalbare ‘body image’, de waardering van het eigen lichaam – FA.) een heel groot issue voor meisjes van mijn leeftijd. Ik zie met mijn eigen ogen de schade die Donald Trump veroorzaakt als hij over vrouwen praat en hoe ze eruitzien.”

Ze vroeg of Hillary de meisjes kon helpen begrijpen „dat ze zoveel meer zijn dan alleen maar hun lichaamsbeeld”. Hillary schoot op het podium als een raket uit haar stoel, aldus The New York Times waaraan ik dit voorval ontleen. „Dank je!”, riep ze terwijl het publiek Brennan toejuichte. Ze was „zo trots” dat Brennan deze vraag gesteld had, omdat Trump deze kwestie naar „een nieuw niveau van pijnlijkheid en gemeenheid” had getild. Ze herinnerde haar publiek eraan dat „jonge vrouwen op steeds jongere leeftijd worden beïnvloed” door sociale verwachtingen over hun uiterlijk. „Mijn tegenstander beledigde Miss Universe!”, lachte ze. „Hoe kun je nog meer toegejuicht worden dan met die titel? Maar het was niet goed genoeg.”

Met stemverheffing vervolgde ze: „We kunnen dit niet meer serieus nemen. We moeten erom lachen. We moeten het weerspreken. We moeten het negeren. En we moeten ertegen opstaan.” Ze verwees naar de vele jonge vrouwen die online gepest worden en van wie sommigen zichzelf verminken. „We kunnen niet allemaal Miss Universe worden, dus laten we zo goed zijn als we kunnen. Laten we trots zijn op wie we zijn.” De vraag van Brennan leek ingestoken door Hillary’s campagneteam en ze bevestigde dat haar vader, een senator, had geholpen bij de formulering, maar ze voegde eraan toe dat ze vorig jaar een vriendin door zelfmoord had verloren. Hillary mag Trump reuze dankbaar zijn dat hij zich met zijn (oude) beledigingen van ex-Miss Universe Alicia Machado („Miss Piggy”, „Miss Housekeeping”) in zijn eigen zwaard heeft gestort.

Dat gaat hem heel wat stemmen kosten – zeker van vrouwen, maar ook van mannen? Dat valt te betwijfelen. Laten we wel zijn: die machoachtige manier van praten over vrouwen komt in alle door mannen beheerste kringen voor. „Lekker wijf ”. „Lelijk wijf”. „Stom wijf”. Omdat mannen het niet zo vreemd vinden op die manier over vrouwen te praten, zullen ze het ook Trump niet ernstig aanrekenen. Wat Trump in het tv-debat tegenover Hillary deed, was verdergaand en daarom kwalijker dan een in eigen kring uitgesproken belediging: hij zei dat hij op grond van haar uiterlijk geen president in haar zag, al voegde hij eraan toe dat het vooral om haar uithoudingsvermogen ging: „She doesn’t have the look. She doesn’t have the stamina.” Hillary had met trumpiaanse humor kunnen antwoorden: „Waarom zou een kerel met een dooie marmot op zijn kop wél geschikt zijn als president?”, maar ze koos wijselijk voor een zakelijke weerlegging van de aantijging. Een paar dagen later hoorde ik Trump weer zeuren over de val van Hillary bij haar wachtende auto – hij deed het ook nog na. Trump is een oud wijf.

Frits abrahams




TROUW
Het beeld dat we, dankzij de kerk, van Maria hebben is veel te lief. Ze was juist een krachtige vrouw die geen mannen nodig had. Bijbelwetenschapper Janneker Stegeman noemt haar een "powervrouw" die in de bijbelse lijn van gevaarlijke vrouwen staat.
Raar dat je zo weinig hoort dat het verhaal van jezus en maria 200 jaar na dato door een verschrijver is geschreven, verzonnen dus, elke overeenkomst met de werkelijkheid is toevallig. En zolang bij vrouwen ijdelheid ook op de eerste plaats komt, zoals bij hillary clinton, zitten ze vast. En vrouwen hebben Trump aan de meerderheid geholpen.
Angela Lansbury said that women should share some of the blame for sexual harrasment (rape, etc): they worked at being attractive, now they pay. The Yahoo world went bananas, Lansbury is accused of “blaming the victim” (a real pattern, a real problem). I say Angela Lansbury is speaking wisdom on a difficult and complex issue. If we were smart we would listen. VS Naipaul wrote a novel in which a woman walking wherever she wanted to go in Africa, repeatedly traveling cross-continent, routinely without trouble. How? Simple: she A) kept her gaze down, B) brushed nettles into (not out of) her hair, 3) smeared herself in stinky stuff — excrement, what-have-you … and walked from east to west, north to south, coast to coast. No problems.


Moan constantly in loving memory
https://www.youtube.com/watch?v=_Yuus2GF0gs&spfreload=5


https://www.youtube.com/watch?v=_LuYdnPy8tA


Take me into your skin https://www.youtube.com/watch?v=Z0XwOjSpdbc

No comments: