Thursday, December 28, 2017

Oudnieuw(s)

Goh, gekwetste ijdelheid was de lucifer die aan ging. De brand waardoor het over was, was dat ze zich superieur aan mij voelde, dacht hij beteuterd. Zij vond, net zoals zijn vader, elke relatie een machtsrelatie. Daarmee is hij het oneens en dat is zijn weinig succesvolle gevecht in het leven, de ongeschreven wet die hij wil doorbreken. En de andere man/vrouw. En de verandering van gevoel. Het romantisch mechaniek van dick hillenius is zo indrukwekkend. 1 voorbeeld van bladzijde na bladzijde diepgaand inzicht:

"Ik heb eens gelezen dat generaal de Gaulle zich reeds in zijn opleidingstijd voornam om afstand te bewaren tussen zichzelf en de omstanders, nooit te verbroederen, nooit sentimenteel samen te zijn. Hij had al heel vroeg inzicht dat dit hem in staat zou stellen om ongeremd bevelen te geven, dat de op afstand gehouden en zelf wel aan elkaar klittende gemeenschap automatisch zou gehoorzamen aan de afzijdige. Hetzelfde geldt voor de kunstenaar Eric Satie.
Dit zijn variaties op de bij de kippen ontdekte piklijst, de hierarchie: een individu dat door afzijdigheid, ironie, onverschilligheid de indruk wekt hoger te staan ten opzichte van de gretig meedoenden, sentimentelen, al te verschilligen, wordt door die laatsten bewonderd, gelikt, naar de ogen gezien. Er is wat dat betreft geen verschil met de apen van hoge rang die door de onderdanigen gevlooid worden, met de hogere koeien die nurks de lageren hoornstoten geven en door de lageren gelikt worden met de wrede meester die zijn hand laat likken door de hond die hij zojuist heeft afgeranseld, met Jan Cremer die op alle tenen staat en door iedereen gelezen wordt/werd (en vaak met sympathie).
Men kan het zo ongunstig voorstellen als men wil, het mechaniek is onontkoombaar. Degenen die op de kunstenaar afkomen met bewondering, geld, liefde, zijn te vergelijken met de wijfjesnachtegaal die op het gezang van het mannetje afkomt. Seksualiteit is tenslotte het bestaan van vormen die in elkaar het missende element (terug) vinden. Kunst (kunts) gebruiken is een poging om uit elkaar gevallen vermogens in elkaar te passen. Mooi of lelijk is dan irrelevant, het enige waar men zeker van kan zijn is of men ervan houdt."

Barbara meende zo iemand in hem te herkennen en was piknijdig toen bleek dat dat niet zo was of op een heel andere rare onbegrijpelijke manier en dat hij haar op een negatieve kleinzielige manier door meende te hebben, geloof in hierarchie en de misplaatste trots dat ze in de "echte" wereld "boven" hem zou staan. Heel zwart wit en ijdeldom egoistisch geredeneerd, ze was ook een lieve zielige hulpvaardige zachtmoedige persoon en een perfectioniste met een narcistische ijdele egoistische kant, ze streefde perfectie na en bereikte dat eng vaak voor zover ik weet (hardlopen en juristerij). Toen hij zei dat hij nooit een relatie met een 60plusser wilde reageerde ze geërgerd, terug verlangend naar wat ze afgesloten had met haar ouwelijke goddelijke ziel/karakter, het meeste van alle mensen die hij ontmoet heeft, ze wist veel, ook qua karakter van mensen, maar niet alles en soms beperkt en bevooroordeeld en daar kon ze niet tegen, ze moest perfect zijn in de ogen van de buitenwereld. Die ergernis en het terug verlangen gebeurde binnen zes maanden, volgens internet op 11 juni 2015 (daar wordt hij gek van, godinternet ziet en weet alles, daar is hij hardhandig op gewezen afgelopen vier weken), tijdens die verkilde ongezellige avond met die slechte film bij haar, waar bij hem bleek dat ze narcistisch was. Aan het slot van de avond kuste hij haar bij haar bed en haar kus was wel warm, ze kon het echt, en hij ging naar huis, hij voelde dat er iets over was, de naïviteit van het begin.

Vrouwen weten meer van mannen dan omgekeerd ? Duitse sabine 1993, ontmoet op mallorca, wist mijn telefoonnummer (in het telefoonboek van den haag stond de telefoon op naam van hoogeveen, niet op mijn naam), eline zei 26-12-2017 in haar slaap "het is waar"(nadat ik met haar op nuchtere manier gepraat had over het boven/onderstaande), barbara voelde dat ik bij een andere vrouw was geweest en vooral mascha die geschokt reageerde toen ik in een telefoongesprek met haar in 1992 aan de telefoon een masturbatie gebaar maakte, dat was het vreemdste. Mascha is heel erg van het goed voelen, barbara voelt het ook, annemieke voelde het ook. Sjezis wat ik/s het raar allemaal, zit ik vaak aan de touwtjes van godinnen ? En die "hysteria" van barbara tijdens mijn zieke skivakantie is te verklaren doordat ze ooit haar vriend is verloren die in haar geweest was, vermoed ik. Daardoor en 35% door gekwetste ijdelheid is de relatie verbroken. De andere 15% omdat ze mijn lafheid en zwakheid en huichelachtigheid doorzag en ik de hare enzovoorts. We zijn tegenpolen, door gekwetste ijdelheid ging het huwelijk niet door en je schrijft dat nu wel zo makkelijk maar het is niet waar, de eerste 12 maanden was het waar als we allebei emotioneel intelligenter waren en meer van elkaars gevoelens begrepen.

Waar ik nu nog mee zit is vele bewijzen dat internet, elektriciteit en toch ook barbara een goddelijke macht zijn en dat ik niet begrijp en nooit zal begrijpen hoe dat in elkaar steekt. Heel mooi en heel griezelig, die verwarring. De eerste keer voelde ik dat ik in internetelektriciteitbarbara zat en zij in mij was de 21e op de beurs toen mijn dax turbo long daalde van 4900 € naar 4400 € en ik een piepsignaal van haar kreeg om te kopen en dat niet deed, die dax turbo long steeg naar 5600 €. Kan me goed voorstellen dat beurshandelaren gek worden, ik ben gek geworden, en de rol van geld is inderdaad die van de duivel. 

In onder andere "the devil's advocate" en "the matrix" zit zoveel waarheid, ook film is de nieuwe bijbel, internet. En er is nog iets anders wat (in die films) onderbelicht blijft, de rol van vrouwen, ze zijn bepalender dan mannen als een stille kracht en ik zit met iets buitenaards, misschien is het toch zo dat vrouwen van venus komen en mannen van mars, maar met dat genderneutraal en eline die zegt dat ze vroeger nooit begreep waarom wc's gescheiden waren (tis toch een prive hokje) weet ik dat niet zeker, geloof ik eigenlijk niet. De eerste weken van conceptie is er nog geen verschil. Barbara heb ik nooit op de toilet gehoord, 1 keer met oudejaarsnacht toen ze in slaap viel hoorde ik lucht ontsnappen (maar het was geen wind in de klassieke zin). A heeft 3 keer een wind gelaten in mijn aanwezigheid, ik nooit bij haar, daardoor vind ik me op dat punt superieur. Bij barbara heb ik wel 1 keer een wind gelaten, daardoor voel ik me op dat punt inferieur aan haar. Zo gek was ik op haar baardhaar (die van barbara), de keer daarna was die weg. 

No comments: