Friday, April 24, 2015

De brutaliteit !

Ikjes, NRC
 
HELPdesk
 
Na een verhuizing was het lang wachten op telefonische aansluiting. Met mijn klacht bleek ik na zes keer doorschakelen bij de juiste afdeling te zijn.
Nu zou alles goed komen, dacht ik. Maar daar kreeg ik te horen: “Uw naam staat niet op mijn lijstje.”
Ik:”Verbind mij dan alstublieft door met uw superieur of een andere afdeling.”
De helpdeskmedewerker:”Wij kunnen en mogen niet doorschakelen.”
De wanhoop nabij roep ik: “Het lijkt verdorie Kafka wel !”
De helpdesker: “Sorry mevrouw, die ken ik niet, want ik werk hier nog niet zo lang.”
 
Jeanette Ensing
 
 
Pinnen
Met een aantal vrienden genoten we op een terras van het mooie weer. Na verschillende drankjes en hapjes genuttigd te hebben, vroegen we de serveerster om de rekening. We wilden graag pinnen, riepen we na.
„Geen probleem, ik kom naar u toe, we hebben een mobiele pin.”
Het apparaat weigerde echter dienst, de dame reageert verbaasd: „Wat raar! Er staat toch duidelijk op het display ‘Buiten gebruik’.”
 
Maarten Wessels

No comments: