Wednesday, February 24, 2010

Dit gaat dus helemaal nergens over



De onnozelheid, de banaliteit, de leeghijd, de ijdelheid van alles.

Da's toch logies, dat je de binnenbaan neemt met sschaatsen, je wil toch zo snel mogelijk bij het einde zijn ? Ik zou altijd de binnenbaan nemen ! Ik zou er nooit aan beginnen !

De onnozelheid van het onderstaande op www.nu.nl, ook hoe het geschreven is, dat "illustreert" hieronder, alsof het ergens over gaat, weet ik ook meteen weer waarom ik nooit naar musicals ga, alsof ik die directrice hoor praten:

Danny de Munk nachtenlang aan het huilen
Uitgegeven: 24 februari 2010 10:09
Laatst gewijzigd: 24 februari 2010 10:09

AMSTERDAM - Danny de Munk dankt een groot deel van zijn roem aan zijn musicalrollen, maar die hadden ook een keerzijde. "Door musical voelde ik me niet langer mezelf, terwijl ik dat wel wilde."

© ANP"De afgelopen twee jaar zijn zwarte bladzijdes uit mijn leven", zo zegt de ras-Amsterdammer in een interview met De Telegraaf.

"Nachtenlang heb ik huilend in mijn bed gelegen", illustreert De Munk. "Ik wist niet wat ik moest doen om mezelf weer vrolijk en blij te voelen."

Musicals

De 40-jarige kreeg begin jaren negentig een rol in de 'Les Misérables'. Dat betekende het begin van De Munks musicalcarrière. Hij speelde vervolgens in een groot aantal Nederlandse producties, zoals 'Elisabeth', 'Titanic', 'The Lion King' en 'Ciske de Rat'.

Tijdens die laatste rol kwam het besef. "Tijdens de musical Ciske besefte ik hoever ik bij mezelf vandaan was geraakt. Ik speelde niet Ciske, ik bén Ciske. Nog steeds. Ik ben een boefje met een Amsterdams accent."

Dat accent liet De Munk vaak achterwege om meer musicalrollen in de wacht te kunnen slepen. "Dat was eigenlijk niet zoals ik echt ben."


Afstand

De 40-jarige Amsterdammer neemt de komende tijd afstand van het musicalwereldje. Hij gaat zich concentreren op zijn zangcarrière. "Ik kom met een nieuw Nederlandstalig album, 'Dit Is Mijn Leven'. Die titel zegt alles, want daarop is te horen hoe Danny is."

Musicals schrijft hij nog niet af en De Munk is niet verbitterd over die wereld. "Zonder al die gouden jaren in de musical was ik denk ik ook nooit gekomen waar ik nu ben."

"Alleen al daarom ben ik dankbaar voor al die prachtige kansen die ik heb gehad en neem ik de worsteling van de afgelopen jaren op de koop toe."




.
.
.

No comments: