Saturday, February 20, 2010

IK PIK

Laten wij ons nader verklaren. Mijn australische oma zei vroeger, toen ik een jaar of 13 was, wel eens tegen mij: "En nou opruimen, PIK !" Daarmee gaf ze uiting aan het feit dat ze vol zat van penisnijd. En streven of sterven naar een klinisch opgeruimd en schoon huis. Stellen wij nu vast, hoewel wij dat toen ook al enigszins constateerden.


Voor zover u een boodschap heeft, wint u aan kracht door minder scheldwoorden en krachttermen te gebruiken. Scheldwoorden worden gebruikt door machtelozen.

IK PIK betekent ook "ik steel". Hopelijk de goede dingen des levens.

Laat angst en haat nooit meer regeren. Dass nie wieder. Wie ist dass denn nun wieder moglich ? Wie ist dass denn nun wieder moglich ?, zei de duitse leraar, het fatje met zijn ringbaardje, toen de video niet werkte op school. Hij keek erbij alsof hij elk moment in huilen uit kon barsten. Dat herhaal ik voor mezelf ook wel eens: wie ist dass denn nun wieder moglich ?

Kan niet samenleven met de leugen en de waarheid verdraaien. En het is eigenlijk nog erger, het besef van de leugen is weg...

Nee, ik kan geen sorry zeggen dat ik 1 jaar jou het leven onmogelijk maak ! Dat ik je meer dan 1 jaar niet kan laten leven ! Niet je je gang kan laten gaan ! Dat ik depressief raak van de verlatingsangst ! Dat ik dat meteen op jou afreageer met gegil, verwijten en onredelijke leugens ! En dat komt ook door jouw onverschilligheid en kloterigheid ! Allemaal jouw schuld !

Wij raken daar ook somber en onverschillig van en derhalve moet er gescheiden worden. Dat beschouwen wij niet als falen, maar als een noodzakelijk gevolg van omstandigheden.

Alsof er gelijk bestaat in kwesties van gevoel. Het heelal is onverschillig. And so are we. Alsof er waarheid bestaat (in kwesties van gevoel)...voorbij de schuld...oplossingsgericht, constructief en positief de afgrond, het donker, de leegte, het licht, de lente in...alles niet zo serieus nemen. Gewoon de dingen wat luchtiger opvatten.

No comments: