Monday, February 12, 2018

Anything is better than lies and deceit of afscheid van niets

Denk mee over de meest minimale bankapp van nederland: moneyou go !

Black rose blasterjaxx

https://m.youtube.com/watch?v=DmTMoe9BHac

Teeuwen, slecht geluid helaas, geestig

https://www.youtube.com/watch?v=seamIB6sDuk


https://speld.nl/

Gelach is de taal van de ziel


In sommige gevallen wordt ons gebrek aan humor veroorzaakt door de starre manier waarop we ons gedragen, door ons gebrek aan natuurlijkheid, onze angst om de regels te breken, de angst om buiten de norm te treden. Een kind lacht 400 keer per dag gemiddeld (lijkt me wel erg veel, ik vind 20 keer al veel), een volwassene 10 keer (volgens mij lach ik nu 3-5 keer per dag en voor december 2017 1-3 keer per dag). We verliezen onze onschuld of ons gevoel voor humor. Toch is het belangrijk om die kinderlijke blijdschap terug te vinden en om het leven eenvoudiger en plezieriger te zien. 

Muziek en huilen is ook de taal van de ziel. Ik kan weer niet meer huilen, moet zeker 4 jaar geleden zijn geweest, nee, dat is niet waar, bij space cake had ik huilbuien en tot zeker 7 weken daarna zo'n kort huiltje van ongeloof onder andere of diepe emotie.


Liefde is de taal van de ziel en doet soms pijn

Dit is een algemene regel: Weet dat je altijd min of meer zult worden gekwetst in een relatie want er is geen perfecte persoon zonder fouten. Ook een goed bedoelende zal de partner kwetsen. Hij/zij zal je gevoelens kwetsen, zij/hij zal dingen zeggen waarvan je niet wilt dat hij/zij ze zegt, zij/hij zal dingen doen die jij niet wilt dat zhij doet en zhij zal de dingen nalaten die jij wenst dat zhij doet. Een relatie is een niet perfecte band tussen twee welwillende zielen die zeggen dat ze liever in een relatie zitten en hun leven delen, hun plezier en activiteiten delen en dat ze ook graag dingen alleen doen. Waar het bij een relatie om gaat is dat je besluit om het aan te kunnen, dat je genoeg vertrouwen hebt in jezelf dat je soms pijn kunt doorstaan (dat het meestal geluk is en soms pijn).

Beter eerlijk schijnen dan eerlijk te zijn...nee, denk van niet, denk dat schone schijn ophouden een zeer destructieve kracht is. Wel is het waar dat een eenzijdige negatieve waarheid, zonder respect of waardering voor de vele goede zaken, net zo destructief werkt.

SERENITEIT

Lieve Johanna, Afgelopen maand is me duidelijk geworden dat jij mijn grootste liefde bent, daarmee heb ik je meermaals lastig gevallen. Voor mijn gemoedsrust en om er eventueel definitief een punt achter te zetten wil ik voor donderdag een wandel-, hardloop-, koffie/theeafspraak bij of naar Kijkduin bijvoorbeeld of ergens anders, de stad in kan ook.
Ondanks alles wat we verkeerd gedaan hebben zie ik nog steeds de grootste liefde (met toppen en soms ook dalen) voor ons. Toch kan ik er zeker mee leven als me donderdag duidelijk is dat er niets meer in zit. Ik zal bovendien wel moeten. 

Liefs. 

Johanna: Ik antwoord je later vandaag (echt), moet nu even andere dingen doen. 

Good love. Good luck, schreef ik en daarna voelde ik haar euforie. Toen het antwoord uitbleef en uitbleef, alweer dat laffe en zwakke, nooit spontane liefde, ging ik foute sms sturen. Via de mail toch een soort afspraak gemaakt. 

Bij deze sms van mij van 2 februari 2018 was het definitief afgelopen voor johanna: 
Nee, het hoeft op zich niet meer. 
De onbeschoftheid van onzekeren. Maar wie weet, sommige mensen kunnen enigszins veranderen. En ik heb grote fouten gemaakt, vanaf november 2015 ging ik je plagen/pesten (wat je lief hebt, plaag je, pesten gaat te ver) en vanaf februari 2016 verlangde ik naar een ander, vanwege de intimiteit die ik miste. Wil je nogmaals bedanken voor het sereen zuivere gevoel dat ik van je gekregen heb en het ervaren van de grootste liefde. Ik heb veel spontane liefde in me (en steeds minder haat), hoewel veel mensen me koud, hooghartig en afstandelijk noemen, dat is ook waar. Mijn impulsieve reactie bij de eerste kennismaking is mogelijk de juiste gebleken, toen jij sprak over de schuld van het mislukken van de relaties met tim en jan, waarbij me bovendien opviel dat jij geen enkele schuld op je nam : "ja, als je nooit liefde laat blijken." En ook mijn reactie op jouw email van omstreeks 1 juni was waarschijnlijk juist: "ik wil geen relatie met iemand die haar partner zo behandelt."
Dat deed het meeste pijn, op zo'n manier kijken met wie je verder wilt, mij afwijzen op een quasi superieure toon omdat jan van 66 jaar je weer regelmatig uit vraagt en dat je tegen jan en mij continu gehuicheld hebt. Ik was en ben over de schaduw van het bovenstaande heen gestapt. En ben niet beter of minder dan jij. Dag. 

Daarna wilde Johanna niets meer van me weten. Stom, kwam ook omdat ze geen enkel lief of vriendelijk bericht gestuurd heeft tussen 1 juni 2016 en 2 februari 2018, alleen maar kouwe kak. 1 betoverende glimlach tijdens de laan van meerdervoort loop begin november 2017.  


10 februari Afscheid van niets

"Ik heb Johanna en die oude oubollige heer bij de laan van meerdervoort loop gezien, zij een schichtig, angstig meisje, een merkwaardig stel, een niet bij elkaar passende vader en zijn dochtertje, hu, zag er weird uit," aldus vertelde annemieke, zijn x, op 10 februari.


"Goh, zij heeft mij ingeruild voor hem. Toen ik haar zag bij die loop begin november 2017 was ik weer verliefd op haar geworden, of de beelden opgeslagen en bij wiet gebruik rond 20 november knalde de verliefdheid als een bliksemflits door mijn hoofd en erger. Ze wil definitief niet meer."

"Wees blij, joh," zei annemieke voor de Albert Heijn waar ik haar tegen kwam.

"Ja, maar ze is mijn grote liefde, alleen het werkt niet, het gaat niet meer en dat komt door haar, of door mij, het samenspel. Ik zei nog tegen mijn zus, ik hoop toch zo dat het met deze man wel lukt."

"Eenvoud in leven, zich kleden, wonen, eten zijn tekenen van de hoogste smaak".

"Jaja, je moet dat puntje tussen de aanhalingstekens zetten"

"Je moet niet zoveel berichtjes sturen."

"Ja, hij zegt of doet niks, continu aan het lijntje houden en dan sluit hij alles af, op een zeer verbitterde en rancuneuze toon, waar de valsheid en lafheid doorheen giert. Ze maakt altijd haar eigen angst waar, ik word vast afgewezen, naargeestig doen, zie je wel, ik word afgewezen, klootzakken, die mannen, self fulfilling prophecy, het enige waar ik meester in ben."

"Zie je wel, goed dat je van hem af bent, ik vond hem ook altijd al een wat achterbakse stiekeme huichelachtige laffe zwakke man, een schijnheilige, en altijd dat slachtofferschap zoals thierry baudet op wie hij wel een beetje lijkt, datzelfde egoistische ontwijkende narcisme, een fantast, je anders voordoen dan je echt bent, alleen was het bij hem wel vaak puur, goed en onbevooroordeeld, hij kwam dichter in de buurt bij een echte heilige, denk dat zijn gehuichel kwam door een gevoel van minderwaardigheid en het streven naar perfectie."


"Lijkt me ook wel mooi om het eens zo diep te voelen," zei zijn dochter Eline die erbij was komen staan, "ik vind je verhalen wel mooi. Vanuit een gevoel van minderwaardigheid en venijn doet ze er alles aan om een man die ze is gaan haten hetzelfde gevoel van minderwaardigheid te bezorgen."
"Goede analyse, het klopt, rechercheur Eline Venomenendaal."

"Haha, praatjesmaker."
"Ja, stelletje ouwe wijven, stelletje emo-ouwehoeren, thierry heeft gelijk, vrouwen kunnen niet begrijpend lezen, niet schrijven, geen empathie. Ze willen gewoon lekker serieus genomen worden, GA OGENBLIKKELIJK MIJN HUIS UIT !," gilde thierry opeens gefrustreerd.
"Hé, ik snap er niets meer van, hij wordt zij, mannelijk wordt vrouwelijk, en nu komt thierry ook opeens schreeuwen.."

 All adverse and depressing influences can be overcome, not by fighting, but by rising above them.


Bij dit kasteel in heemskerk was ik in de zomer 2017, continu herinnert godinternet me aan mijn leugens



Anything is better than lies and deceit.

Thierry Baudet is een beroepshuichelaar. Een fantast. Je anders voor doen dan je echt bent. Begin er (nu pas ?!) achter te komen dat ik ook huichel (en dat ik veel vooroordelen heb, fantastische piloot, blijkt een man van 1.65 meter te zijn en dan bedank ik hem niet uitbundig voor zijn geweldige vliegen en toelichting, bah). Vind dat een zware confrontatie met mezelf. Het is zelfs zo erg dat ik zeg: minder huichelen of probeer het helemaal niet te doen, binnen 2 uur weer aan het huichelen. Bah ! Bah ! Bah ! Maar 100% eerlijk is ook vreemd en moeilijk, je kunt er wel het zwijgen toe doen bijvoorbeeld enzovoorts.




Manipulators zijn fantastische leugenaars. Ze zullen alles in het werk stellen om je voor de gek te houden en er voor te zorgen dat je hun niet zal ontmaskeren. Er zijn op internet werkelijk genoeg manieren te vinden hoe je een leugenaar kunt herkennen. De meeste manieren zijn bijna allemaal onzin. Maar laten we eerst eens beginnen met waarom liegen mensen nu eigenlijk?

Er zijn 3 redenen op te noemen waarom mensen liegen:
1. Om het gat te overbruggen tussen de realiteit en een fantasie wereld.
2. Om toegang te krijgen tot wat je wilt (je liegt om iets te krijgen wat je graag wilt)
3. Verantwoordelijkheid ontlopen
Hoe herken en ontmasker je een leugenaar verbaal?
Er zijn meerdere manieren om een leugenaar te herkennen en te ontmaskeren. De eerste manier is verbaal. Dus d.m.v. wat ze tegen je vertellen. Communicatie bestaat echter voor maar 7% uit woorden.

1. Ze beantwoorden vragen die niet worden gesteld. Bijvoorbeeld: Je man komt thuis en je vraagt: "Hoe het gaat?" Ze komen dan vaak met een heel verhaal: "Goed, we waren bij Bob thuis en we hebben de grasmaaier gerepareerd enz." Bedenk dat je alleen vroeg hoe het ging en meer niet.
2. Ze zijn te gedetailleerd. Waarom? Omdat ze je willen afleiden van wat ze te verbergen hebben.
3. Ze wisselen snel van onderwerp en ze worden formeel qua taalgebruik. Daarbij doen ze vaak enorm krampachtig. 
4. Ze hameren op de waarheid. Bijvoorbeeld: Ze zullen een zin beginnen met "Om heel eerlijk te zijn" (dan komt er een joekel van een leugen) of "In alle eerlijkheid" (ook dan kan je een grote leugen verwachten).

Hoe herken en ontmasker je een leugenaar non verbaal?
Een groot gedeelte van communicatie is non verbaal. Voor 65% bestaat communicatie dus uit non-verbale communicatie. Met andere woorden uit lichaamstaal. Hier onder kun je lezen hoe je een leugenaar non verbaal kunt herkennen.

1. Ja zeggen, maar nee schudden met je hoofd. Ze kunnen ook niet anders, want ze zijn hun zenuwstelsel niet de baas.
2. Stress signalen. Er wordt vaker met de ogen geknipperd en aanraking van het gezicht wijst op nervositeit.
-
Ze gaan hun neus of gezicht aanraken. Of ze bedekken hun mond omdat het niet goed voelt wat er gezegd wordt.
- Ze tuiten hun lippen.
- Ze hebben een oppervlakkige ademhaling. Als je liegt is er een licht opwinding en daarom moet er vaker worden adem gehaald.
3. Persoonlijke ruimte.
-
Ze stellen alles in het werk om je niet te dicht bij te laten komen. Bijvoorbeeld ze hebben en tas op schoot, gaan achter een tafel of stoel staan of ze doen stappen achter uit. Alles om maar afstand te creëren zodat ze zich veilig voelen.
4. Houding.
-
Samenwerken. Een leugenaar heeft het altijd te druk en je kunt daardoor dus nooit om hem rekenen.
-
Reactie. Bijvoorbeeld als iemand op een parkeerplaats jouw auto heeft geraakt en je praat met de dader (maar je weet op dat moment niet dat de gene met wie je staat te praten de dader is) en je zegt: "Wat doen we als we weten wie het gedaan heeft?" Een leugenaar zal een antwoord geven als: "Tja je weet niet wat er is gebeurd, het kan een ongelukje zijn." Iemand anders zou zeggen: "Aanpakken die hap, je rijdt toch niet zo maar door!" Maar de dader zelf zou dit nooit over zijn lippen krijgen.
Zo zie je dus dat je een hele hoop informatie haalt uit iemand zijn reactie. Er zijn ook mensen waarbij er een onbedwingbare drang is om te liegen. Dit noem je pathologische leugenaars. Natuurlijk verteld iedereen wel eens een leugen, maar pas wanneer het liegen tot ernstige problemen leidt in de omgang met zijn omgeving spreken we van pathologisch of ziekelijk gedrag. Pathologisch liegen kan een symptoom zijn van verschillende psychische aandoeningen. Bijvoorbeeld een gedragsstoornis, onvermogen om de impuls te beheersen of een persoonlijkheidsstoornis (met name asps=antisociale persoonlijkheidsstoornis). In de bovenstaande gevallen in de persoon zich heel goed bewust dat de gene liegt. Het kan echter ook voorkomen dat iemand zijn onjuiste weergave van de waarheid niet als leugen ziet maar er werkelijkheid in gelooft of nieuwe feiten nodig heeft om gaten in het geheugen te 'dichten'. Dit verschijnsel heet pseudologica, of confabulatie. 
Als je met iemand aan het praten bent en je hebt het vermoeden dat ze de waarheid niet spreken houdt dan de volgende punten ook in de gaten.
1. Te veel of te weinig oogcontact. Leugenaars zullen proberen om oogcontact te vermijden. Maar zijn ze nou juist aan het staren dan zijn ze te veel hun best aan het doen om te liegen.
2. Details te veel benadrukken. Als mensen proberen te vermijden dat ze de waarheid moeten vertellen dan zullen ze vaak een punt uit het gesprek nemen en daar te veel focus op leggen i.p.v. te focussen waar het nu echt om draait.
3. Friemelen. Is de persoon met wie je aan het praten bent aan het friemelen? Je ziet kinderen dit vaak doen als ze een verhaal vertellen. Dat kan een teken zijn dat iemand liegt.
4. Neus aanraken. Uit onderzoek is gebleken dat als mensen liegen dat ze vaak het puntje van hun neus aanraken. Dat is een heel duidelijk signaal volgens Dr. Phil.
5. Getuite mond. Als mensen liegen krijgen ze niet genoeg zuurstof en hebben ze de neiging om door hun mond te gaan ademen i.p.v. door hun neus.
6. Aarzelingen in een gesprek. Een pauze in een gesprek, je keel schrapen, hoesten, het zijn allemaal signalen dat mensen de waarheid proberen te verbergen.
7. Omhoog of naar beneden kijken. Ze zijn waarschijnlijk tijd aan het rekken.
8. Beantwoorden vragen die niet zijn gesteld. Zonder ze een vraag te hebben gesteld zullen leugenaars zich zelf gaan verdedigen.
9. Andere lichaamssignalen om een potentiele leugenaar te herkennen zijn: Overmatig knipperen met de ogen, verwijde pupillen, toonhoogte verandert, lacht minder en haalt de schouders op. 


Leugens en gehuichel: Selectieve verwoording
Als je een directe vraag stelt aan een leugenaar, kan deze proberen er omheen te praten. De leugenaar wil als het ware geen échte leugen vertellen, en besluit daarom om in plaats daarvan gewoon geen direct antwoord op de vraag te geven. De vraag ‘Wat vind je van mijn nieuwe look?’ krijgt bijvoorbeeld als antwoord ‘Ja, ik hoorde dat bont helemaal terug in de mode is, dit seizoen’. De leugenaar hoeft zo niet écht een leugen te vertellen (misschien hoorde hij dit inderdaad van iemand) of vertelt op zijn minst een minder relevante leugen. De waarheid zou misschien veel bruter zijn: ‘ik vind die bont-look afschuwelijk’.

Quasi-ontkenningen

De bewuste leugenaar weet van te voren dat hij een leugen gaat vertellen. Omdat hij/zij niet te overtuigd wil overkomen, wat zou kunnen leiden tot het vermoeden dat hij een leugen vertelde, besluit de leugenaar om zijn antwoord te vermommen in onzekerheid. Echter, hij verraad zich daardoor toch, door zijn leugen aan te kleden met zogeheten quasi-ontkenningen. Bijvoorbeeld ‘Ik kan het mis hebben, maar ik denk dat dit het koopje van de eeuw is’.

Bepalende woorden

In het verlengde van Quasi-ontkenningen past ook het gebruik van bepalende woorden, of kwalificatie woorden. Wederom probeert de leugenaar zijn onschuld te bewijzen door boodschappen toe te voegen aan zijn spreuk. Ditmaal is de toevoeging bedoeld om zijn woorden een juiste kwalificatie te geven. Denk bijvoorbeeld aan ‘Voor zover ik weet, gaat je zus niet vreemd met je beste vriend’.

Verzachters
Geen wasverzachters, maar verzachtende woordenschat, is ook een indicatie van een leugenaar. In het bijzonder als het leugen ontworpen is om misdaden te bedekken. Onschuldige mensen reageren op misdaad met harde woorden. Stelen, jatten, mishandelen en oplichten, dit zijn allemaal woorden die er niet om liegen, en niemand die er van beschuldigd wil worden. Een leugenaar, echter, ziet het geheel van een ander perspectief, en dit kan doorklinken in zijn woorden. Voor hem was het een kwestie van lenen (in plaats van stelen) en overtuigen (in plaats van mishandelen of oplichten). Het kan volgens hen gaan om een vergissing, niet zozeer een misdaad.

Overdreven formeel taalgebruik

Een laatste verbaal teken van leugenaars is het gebruik van overdreven formeel taalgebruik. Leugenaars hebben hun leugens vaak van te voren bedacht en zijn dus in staat om ze veel eloquenter te verwoorden dan we normaliter zouden doen in het dagelijks leven. De neiging om in ‘geschreven taal’ te spreken kan dus een indicatie zijn dat de spreker een leugen vertelt. Vooral als het een voorbedachte leugen is, waar hij al een tijdje over heeft lopen piekeren. Ook officiële titels worden door leugenaars meer gebruikt dan door de onschuldigen.

Stress signalen
Tot zover de verbale tekenen. Over naar de non-verbale kant. Deze seinen zijn vaak veel moeilijker te ontdekken, omdat de meeste mensen nu eenmaal meer gericht zijn op wat er gezegd wordt, dan wat er te zien valt aan iemand anders gezicht. Echter, als je weet waar je op moet letten, dan zal je dingen ontdekken die de leugenaars woorden wel eens zouden hebben kunnen verbergen.
Neem nu stress signalen. Leugens vertellen is ‘spannend’ en riskant, en ieder lichaam reageert op die eigenschappen met het creëren van stress-hormonen. Een dergelijke reactie betekent dat de bloeddruk stijgt, de hartslag toeneemt en de ademhaling oppervlakkig wordt. Vooral beginnende leugenaars, en mensen die zware leugens vertellen, hebben hier last van. Het hangt natuurlijk ook een beetje van je persoonlijkheid af, sommige mensen zijn nu eenmaal beter in stress-management dan anderen. Hoe dan ook, als mensen liegen, kan je het soms zien aan hun gestreste uiterlijk. Zenuwachtig van het ene op het andere been springen, bijvoorbeeld, kan een teken zijn van een leugen. Aan de andere kant, het kan ook gewoon betekenen dat de persoon in kwestie om andere reden gestresst is…

De Waarheid als uitgangswaarde

Wil je weten of iemand liegt, dan moet je zijn gedrag vergelijken met het gedrag dat iemand vertoont als hij niet liegt. Gemakkelijker gezegd dan gedaan, want hoe weet je nu of iemand liegt of niet?
Maar bekijk het van het perspectief van de leugenaar. Hij kan onmogelijk over alles liegen, en zal dus op sommige vragen met de waarheid antwoorden. Een leugen is daarnaast ook het sterkst als het erg dicht bij de waarheid ligt, dus er is een goede reden voor een leugenaar om deels de waarheid te ‘gebruiken’. Als je iemand verdenkt van liegen, neem hem dan apart in een comfortabele setting, en stel hem wat triviale vragen waarop hij zeer waarschijnlijk eerlijk antwoord zal geven. Bijvoorbeeld ‘Hoe hoorde je van deze vacature?’. Observeer het gedrag van de persoon nauwlettend, en vergelijk dat gedrag met het gedrag dat de persoon vertoont als je de moeilijke vraag stelt. Verandert het gedrag, dan is er een kans dat de persoon zojuist een leugen heeft verteld.

Verhaling verklapt

Wanneer je iemand een vraag stelt, en je hebt het vermoeden dat de persoon erover gelogen heeft, dan helpt het vaak om later terug te komen op het onderwerp. Zet dus een (mentale) sterretje bij het onderwerp in kwestie, en kom er later op terug. Vertoont de persoon wederom zenuwachtig gedrag, andere tekenen van stres of een van de verbale tekenen uit deze lijst? Dan heb je grote kans dat de persoon inderdaad iets verzwijgt, achterwege laat of ter plekke verzint. Vooral wanneer verbale en non-verbale tekenen samen gaan, is dit een goede indicatie.

Oogcontact

Een van de grootste broodje-aapverhalen is dat je leugenaars kunt herkennen aan hun pogingen oogcontact te vermijden. Niets is minder waar, vooral sinds leugenaars weten dat iedereen dit denkt. Zodoende zullen leugenaars juist hun slachtoffer in de ogen aankijken, om te overtuigen van hun oprechtheid.
Gelukkig is er wel een andere eigenschap van ogen die ze kan verklappen. Mensen die leugens vertellen schijnen namelijk veel minder vaak te knipperen met hun ogen terwijl ze hun leugen vertellen, maar tot acht keer zo snel knipperen wanneer ze ermee klaar zijn. Natuurlijk moet je dan wel eerst weten hoe snel men normaliter knippert. Eerst de Waarheid als uitgangswaarde gebruiken, dus!

Emotionele incongruentie

Incongruentie betekent ‘niet samenvallen of overeenstemmen’. Wanneer een leugenaar aan het woord is, kan het zijn dat zijn emoties niet ‘congruent’ zijn aan elkaar. Denk aan een nep-lach of een genept verdriet. Een leugenaar kan bijvoorbeeld enorme angsten uitstaan om gesnapt te worden. Aan de andere kant, iemand die de waarheid vertelt kan óók angstig zijn dat men hem niet zal geloven, ondanks zijn onschuld. In ieder geval kan je aan de emotie incongruentie zien of er iets merkwaardigs aan de hand is of niet. Als iemand blij of verheugd hoort te zijn (en beweert te zijn) moeten de tekenen daar ook op wijzen. Is dat niet het geval, dan is er in ieder geval iets raars aan de hand.
Al deze tekenen zijn op zichzelf natuurlijk niet genoeg om iemand als leugenaar te betitelen. Zelfs samen kunnen ze geen officieel bewijs leveren. Echter, zeker wanneer het over alledaagse leugentjes gaat, zijn dit wel hulpmiddelen om leugens te herkennen. Vooral wanneer er meerdere tekenen tegelijk aan het daglicht komen, is er een grote kans dat de persoon in kwestie een minder ware boodschap uit. Aan de andere kant, er zijn ook mensen die zo goed zijn in leugens vertellen, dat geen van deze tekenen te zien zijn. En er zijn mensen die de tekenen vertonen, zonder te liegen, omdat ze gewoon van natura zenuwachtig zijn of in volzinnen spreken omdat ze dat van huis uit geleerd hebben. Het blijft dus giswerk, maar met deze lijst is het giswerk tenminste iets minder gegist.
Tot slot, als bonus, nog een kleine opsomming van de meest voorkomende leugens.
• Ik ben over vijf minuten daar! (Voor mij niet, alleen dat het soms 10 minuten wordt)
• Sorry, ik kon niet opnemen (de telefoon) (heb de telefoon heel vaak niet bij me, dus nee)
• Oh ja, nu snap ik het (na een moeilijke uitleg)
• Je ziet er fantastisch uit (nee, alleen maar als ik het meen, heel misschien soms als oppepper, 2%)
• Ik lieg niet!

No comments: