Wednesday, June 11, 2014

U wilt nog iets roepen - maar u wordt bevangen door het besef van de zinloosheid en ledigheid van het bestaan.

Laten wij haar nuttteloze en overbodige bestaan met uiterste mildheid beoordelen. Gelijk uzelve.

Allemaal psychisch.


Vind het laf. Misschien zijn (ver)schrijvers dat wel. En dan ook nog "zij is laffer" denken, eerst uitlokken en dan elk contact mijden, atjebah. Hou nou eens op, navelstaarderig slachtoffer. Niet meer in het verleden leven. En nu vooruit !....de afgrond in.

Bijvoorbeeld vandaag, gisteren en eergisteren een fijne avond, heb nog steeds werk en het is beter dan de twee vorige werkjes, minder goed dan die 8 mooie werkjaren. Zit nu met plezier op mijn werk ! Alleen liever terug naar tweepersoonskamers, die "open ruimtes", dat "nieuwe werken" moet verboden worden. Je hebt van 1990-2010 mooie jaren gehad met een top van 1995-2007 en 2010 was top (huis voor mezelf), lichte somberheid begin 2011, tweede helft tm begin 2013 weer even top…nee, nou niet denken aan de illusies, het jezelf dingen wijsmaken, die rotrelatie die geen relatie was maar een borderline geval meemaken, kop op joh, ook in een relatie doe je het allemaal zelf, je geluk en je ongeluk. En alles eigenlijk. Dat het nog kon, zo'n verliefdheid.

Niet gedacht dat ik me somberder zou gaan voelen na mijn 42ste, sinds 2007. Dat ik zoveel zinloze spijt zou krijgen van de verkoop van mijn huis eind 2010. Dat ik dacht de liefde van mijn leven tegen gekomen te zijn begin 2013. Dat ik sinds juni 2013 te negatief en somber was. Nou zeg, mag het ? De veronderstelde liefde van mijn leven "verliezen", nooit gehad, en vooral dat ik het mezelf wijs maakte en soms eventjes echt gevoeld heb. Tutto per niente. Alles voor niets. Alles of niets. En nou maar zieligjes kermend in elkaar kruipen en jammeren dat ik de zieligste, eenzaamste en verdrietigste ben. Zielig doen is ook een kunst.

En rottige haatgevoelens, daar wil ik nog liever vanaf, dat is zelfdestructief.

Maak er wat van, maak er wat van. En toch voel ik me goed, voel ik me beter dan in juni 2013. Ben nog te negatief en te ontevreden, meer een focus op de 80% die goed gaat ? Spread a little happiness as you go bye. En het zit weer goed, yes, vergeven dat iemand mij rot behandelde kan ik nog steeds niet, maar ik ben er nu wel overheen.


Vreselijke mutsen. Hoe ouder, hoe naardergekker.


Kate Winslet en Charlize Theron hebben met 1.76 en 1.78 mijn ideale lengte en zien er wel goed uit. Dat qua uiterlijk. Qua innerlijk ? Dat is moeilijk zeg. Misschien toch wel b, 90% van de tijd. Die andere 10% is te verrot, je weet nu dat voor jou een relatie met een borderline niet mogelijk is. Ja, maar dat is te algemeen, als ik op mijn werk goed zit, met de kinderen gaat het goed, dan zou ik ook daarmee kunnen omgaan, vermoed ik. Alleen de gedachte dat het voor haar helemaal niets is, dat ze zo leeg is en zo kan omslaan in een scheldend, agressief knorrend varken. Nee, daarmee valt voor mij niet te leven.


Lady gaga 1.55 meter (niet knap)

Madonna 1.62 meter (niet knap)

Jennifer Lopez 1.64 meter (knap)

Elisabeth Shue 1.55 meter (knap)

Beyonce 1.65 meter (knap)

Het heelal is onverschillig. De dood is onverschillig. Hoe onverschilliger, des te beter het me gaat.

No comments: