Thursday, August 19, 2010

Bal du piaf mort





Frits abrahams had het erover dat charley toorop waarschijnlijk langer zou "overleven" dan adriaan holst, zo'n redenering begrijp ik niet helemaal, ze zijn dood en over 2000 jaar is er waarschijnlijk niets meer van over, over 20.000 jaar zeker niet, competitie na de dood ? Competitie voor de dood is al zo vreemd. Dat was ook zo'n verschil tussen rudy kousbroek en maarten t hart, rudy kousbroek vond het heel belangrijk wat men na zijn dood over hem zou denken, wat hij zou nalaten, maarten 't hart interesseerde het niets. Ik zal nooit zo kunnen schrijven als maria of kunstwerken kunnen maken als zij, maar wat dan nog ? Ik kijk alleen maar vol bewondering en verwondering...over alles....en morgen weer niet vergeten gymtassen mee te geven aan de kinderen.





Zul je net zien, komt mijn ex mijn huis binnenvallen. Wat maak je me nou ? Jij hebt toch een andere nieuwe partner ! Dan moet je mij nu ook loslaten ! Pas op, of anders bijt ik je weer in je neus ! Wegwezen ! Met je praatjes over altijd wel een zwak voor woutertje zullen houden ! Terwijl je nu al ruim 4 maanden bij alex bent ! Ja, ik ben ook met die heks geweest ! Maar niet waar de kinderen bij zijn ! Ik verzin dit niet ! Laat ik het zo zeggen, het is niet bepaald de meest rustige periode in mijn leven en dan druk ik mij nog voorzichtig uit. En toch is het nu beter, veel beter, als twee mensen uit elkaar groeien dan moet een scheiding zo vlot en makkelijk mogelijk geregeld kunnen worden. Kunnen mensen in elkaar groeien ? Wat vies.

A loving heart is the truest wisdom, ook na afwijzing en jaloezie.



Nu weer dit:

Ontdekkingen: pingpongblokje

Dat moet een interessant onderzoek zijn, humor en depressie. Er wordt van John Cleese, Rowan Atkinson, Gummbah, Hans Teeuwen en Kees van Kooten gezegd dat zij aan depressie leden. Dat maakt nieuwsgierig. Hoe werkt dat. Hoe zit dat. Humor is a release, dus dan zou je te maken hebben met een gespannen mens ? Net zoals tranen ontspannend werken ? Dus zijn tranen en lachen hetzelfde ? Nee toch ? Tranen zijn machteloosheid, niet ? Of ontroering ? Of onmacht om een situatie te veranderen ? Humor en vergankelijkheid zijn fascinerend. Als je een grap voor de tweede keer hoort, dan lach je er normaalgesproken niet meer om. Dus zijn humoristische creatieve mensen zich misschien nog meer bewust van (hun) vergankelijkheid.

automation is deadly

Ook zo'n bijzonder verschijnsel, laat ik zesmaal in mijn leven een periode van ongeveer een half jaar van "beantwoorde liefde" meegemaakt hebben. Dat werkt als stroop op vliegen. Dat zijn echt de periodes dat dames die je driemaal tegen gekomen bent in de bus zomaar pardoes op je schoot gaan zitten of je spontaan een zoen geven. Verliefdheid is besmettelijk.

Je doet het woelen der gehele wereld alleen maar jezelf aan, malle eppie. There's a quiet storm and it never felt this cold before. And you're not the man I'm so proud to call mine. Getting better every time. Crown you in my heart.





Ja, wat wil je nou, mallot ?

No comments: