Monday, August 30, 2010

De draaglijke lichtheid van het bestaan



Vrouwen en kinderen het eerst.

Dat vind ik nu het meest ingewikkelde, niet zo giftig kwaad worden, de milde vriendelijke man blijven die ik ben en de zwarte kant van humor, dat je opeens niets meer leuk vindt en koud wordt. En als het niet bij mij is, dan denk ik aan een knappe dame die van zichzelf zegt dat ze "moody" is. Ik zeg maar zo, soms heb je dominante botte overtuigingskracht nodig. En ik heb op iets hards gebeten en nu doet mijn kies pijn. Ook dat nog.

Tja, en dan loop je onder een tram, in gedachten verzonken.

Doe mij maar rust en dat mijn kiespijn morgenochtend over is met je hoogdravende citaten, man, ben blij dat ik de kinderen in bed heb gekregen en er staat nog een berg afwas en wat moet ik nog een zoot nota's en memo's voor mijn werk lezen.

Also it has been suggested that the "death" reference in Dowland's songs and also those of his contemporaries refers to sex. This would have been common in Elizabethan England and if my mind isn't playing tricks on me, I believe the Elizabethan Shakespeare also used that reference in his work.

No comments: