Thursday, September 10, 2009

verschrijver verprutst

Al die praatprogramma's op tv, opheffen graag, pauw, witteman, knevel, van den brink, de tafel van 5, nieuwerkerk, heremijntijd wat een getetter, gekwetter, gekwaak, gesnater, geklets, getok, gepraat, geouwehoer ! Ik word er bijna weer kwaad van.

Door het fietsen naar vlieland en terschelling (goed, ten dele per boot, geen waterfiets) via een overnachting in bergen (montagne sur mer, 600 km ten noorden van parijs...maar dan het dorp bergen, niet bergen aan zee) voel ik mij daar te goed voor, kwaad worden meen ik. Het heelal is onverschillig. Die prachtige eilanden zijn onverschillig. Echtpaar van rond de 70 gesproken op vlieland: "ja, hij stond daar in het drijfzand...ik heb nog gedacht "nu laat ik hem staan". Goed, er werd hartelijk bij gelachen maar ze konden elkaar na bijna 50 jaar huwelijk wel achter het behang plakken.
Zelf pieker ik na 14 jaar over gemiste kansen...was dat nou de vrouw geweest ?...annelies tijdens die vakantie in berchtesgaden in 1980...die juffrouw in de trein...of solo...nee, alleen maar solo past niet bij me, of solo lat, zoiets....

Op vlieland zat ik in een prachtig hotel vlakbij het haventje waar de boot aanmeert en 's ochtends blafte zo'n dame die op de hotelschool heeft geleerd de toilet door te trekken: "IN WELKE KAMER ZITTEN JULLIE ?!" 106 "JULLE STAAN NIET OP DE LIJST !" "we hebben anders gewoon betaald" "O WACHT, ONDERAAN DE LIJST, VOORUIT !". Vervolgens blafte ze een andere nietsvermoedende man af dat hij aan een niet gedekt tafeltje was gaan zitten. Braaf ging hij aan het gedekte tafeltje zitten. Het zal wel aan mij liggen, maar ik vond r ook een beetje geil. Ze was zeker 1.80 en prive best lief...vermoedelijk...toen ik mijn pasje kwijt was geraakt was ze heel behulpzaam en lief. Een andere vriend van me, getrouwd met een dominante vrouw, zei: "sja, het is ook wel makkelijk, je hoeft nooit meer besluiten te nemen, die worden voor je genomen...enne, wat ik ook heb meegemaakt, een relatie waarin ik alle besluiten nam en vervolgens werd beschuldigd of weggekeken als dat besluit niet goed uitpakte, sterker nog, al die foute besluiten werden door haar verzameld als een vrek zijn geld, na twee jaar ben ik gescheiden, ik kon niet op tegen verzamelde rancune en woede." Sjonge, zoals maarten t hart zijn vrouw beschrijft tijdens zijn tweede ontmoeting waarbij ze muziek oefenen: "ik loop maar weg. Wat een feeks", herinner ik mij uit dat boek.

Dat "En nu komen jullie uit die ballenbak, dat kan ik jullie wel vertellen !" van hieronder (haathaast) is autobiografisch. Als 15 jarige lag ik met een vriend (beiden ongeveer 1.90 meter) in de ballenbak in 1979 en een lol dat we hadden. Tot die juffrouw in Alkmaar van de groot opgezette electronica firma, sponser van AZ, retteketet van je az, het bovenstaande riep en wij besmuikt en giechelend afdropen. Vooral als ik van die jeugdherinnering een van kooten van 40 en een de bie van 42 jaar maak in het ballenbad, dan zit ik nog na te gniffelen. Het is leuk om kinderachtig te zijn.



Interessante oerschreeuw aan het (s)lot...

http://www.dailymotion.com/video/x38m8f_the-police-shadows-in-the-rain-live_music

http://www.youtube.com/watch?v=z6Z9Clw44Wo

No comments: