Wednesday, August 9, 2017

Last goodbye. Het laatste nieuws: 1 "gifei" is even dodelijk als 1 druppel rode wijn



Ivan Wolffers twitter: Onderzoekers zeggen dat sterven minder eng en negatief is dan veel mensen denken. Het kan zelfs een geluksgevoel oproepen.

Partners met weinig gevoel eigenwaarde in relaties betreuren vaak hun opofferingen voor het goed houden relatie.

Wat stervenden anders hadden willen doen, opgetekend door verpleegkundige. Eigenlijk staat hier samengevat: ik wou dat ik geen lafaard was geweest en ten volle geleefd had toen het nog kon. Ik raad dat ook iedereen aan.

5% mantelzorgers dementerenden denkt wel eens aan zelfmoord: je doet je werk met liefde maar ziet vooral hoe eerloos een mensenleven eindigt.






"Een collega heeft me weleens verteld dat er in Rijswijk een gebouw stond wat ooit van een ministerie was, en waar allemaal hoogingeschaalden hun tijd uit zaten te zitten. Briljant werkelijk. Ik weet alleen niet of het waar is…" 
"Ha, prachtig, zo’n mythe als de kinderlokker in de bosjes van pex, waar kinderen van de basisschool bang om zijn, of de levensgevaarlijke tram 3, of vergane koninkrijken en kastelen, de maya’s, de azteken, atlantis, de Egyptenaren, de grieken, de romeinen, Jezus gristus, 200 jaar later voor het eerst opgetekend, dat verhaal van Jezus. Misschien is geheel Den Haag, de gebouwen van elk ministerie, nu dat gebouw in Rijswijk."
"Zo'n gebouw heeft echt bestaan, uitgerangeerde mensen van alle schalen van VROM zaten daar hun tijd uit in de jaren negentig, geen leuke sfeer daar."


De kracht en energie van the police 10 september 1983, can't stand losing you/Jamaica farewell:


https://m.youtube.com/watch?v=s-6cHDddnpI


De muzikale kracht van the Beatles, can't buy my love:


https://m.youtube.com/watch?v=uxha1IUsSPI


Un espresso doppio castrato


La grande bellezza: op mijn 49ste ontdekte ik dat ik geen tijd wil verdoen aan dingen waar ik geen zin in heb. Blijft een mooie film, la grande bellezza.


Zo bang iets beschamends te zeggen of te doen. Daarom zo doods. Uit eten, je zit met lijken aan tafel. John Cleese over Britten in "a fish called Wanda", ze is victoriaans Brits en bits.


Wat een geluk dat ik een stukje van de wereld ben en de bloemen en de vogels en de dingen ken.


https://www.youtube.com/watch?v=plLISxEZRbI


Ik zie de zon, al schijnt ze niet, ik zing en fluit, jubel het uit en zing het hooogste lied ! Mijn vader zong het leuker en beter !


https://www.youtube.com/watch?v=EO3l_wXUFAc


Wat een geluksgevoel sinds april 2014, dat en fantasie, verlaat me alsjeblieft nie !!!


Whispers words of wisdom let it be. Ik vind het stom hoe ik zuur en zorgelijk door de stromende regen loop. Ik vind het stom hoe ik angstig en zorgelijk in het vliegtuig zit en dat geeft me kracht en inspiratie. Door me af te vragen waarvoor eigenlijk ? Om mijn akeligheid,  nietszeggendheid, onvriendelijkheid, huichelachtigheid, zorgelijkheid, zieligheid, egoïsme, ijdelheid en liefdeloosheid met mezelf te bespreken. Dat, en mijn benepen, bekrompen, kleinburgerlijke, kortzichtige, kleinzielige, naargeestige, narcistische en negatieve "op den duur wordt alles erger" wereldje. Maar ja, ik zeg nooit wat, een enkele gevoelsuitbarsting daargelaten, "wat een cliché!". Na het overwinnen van een onmetelijke droefheid geeft me dat dus kracht en inspiratie om door te zetten. Kracht en inspiratie om het beste van mezelf te geven. Kracht en inspiratie om er meer dan iets van te maken. Kracht en inspiratie om te genieten. Ik voel me zo bevrijd, gezegend, sereen, compleet, blij, rijk, vrolijk en gelukkig. Ik jubel het uit en zing en fluit ! 

He who binds to himself a joy
Does the winged life destroy;
But he who kisses the joy as it flies
Lives in eternity's sun rise. 
  • "All, everything that I understand, I understand only because I love." -Leo Tolstoy,

    • "Who, being loved, is poor?" -Oscar Wilde

      • 'Tis better to have loved and lost, than never to have loved at all." -Alfred Lord Tennyson

        • "We love the things we love for what they are."

          • "Love is like the wind, you can't see it but you can feel it." 


            "Destiny is something we've invented because we can't stand the fact that everything that happens is accidental." - Annie Reed,


            "It doesn't matter who you are or what you look like, so long as somebody loves you." - Roald Dahl,


            "Love is a smoke and is made with the fume of sighs." - Shakespeare,


            "You don't love because: you love despite; not for the virtues, but despite the faults." - William Faulkner


            "You don't love someone because they're perfect, you love them in spite of the fact that they're not." - Jodi Picoult,

            • "A loving heart is the truest wisdom." - Charles Dickens


            • By giving full attention to one thing at a time, we can learn to direct attention where we choose.
            • Love is so exquisitely elusive. It cannot be bought, cannot be badgered, cannot be hijacked. It is available only in one rare form: as the natural response of a healthy mind and healthy heart.
            • To enjoy anything, we cannot be attached to it. William Blake understood this beautifully: He who binds to himself a Joy, Doth the winged life destroy; But he who kisses the Joy as it flies / Lives in Eternity's sunrise. What we usually try to do is capture any joy that comes our way before it can escape. We have our butterfly net and go after the joy like a hunter stalking his prey. We hide and wait, pounce on it, catch it, and take it home to put on our wall. When our friends come to visit, we say, "Hey, Stu, would you like to see my joy?" There it is on the wall - dead. We try to cling to pleasure, but all we succeed in doing is making ourselves frustrated because, whatever it promises, pleasure simply cannot last. But if I am willing to kiss the joy as it flies, I say, 'Yes, this moment is beautiful. I won't grab it. I'll let it go.'






No comments: