Monday, December 29, 2014

Fijne croquetten

Volgens mij schoot ik als 12 jarige in de lach toen ik dat eens las, veertig jaar geleden in de katjangs of een ander jongensboek: hoe kunnen die kroketten met vleesafval nou "fijne croquetten" genoemd worden. En ook die Franse schrijfwijze; toch smaakten ze daarna beter. Raar en leuk, de taal.

Lees nu:
“Would you rather be a prisoner of your past or a pioneer of your future” en “you can’t change how people treat you or what they say about you. All you can do is change how you react”, van iemand die overleed op zijn 54ste. Weinig zin om dan nog toekomstplannen te maken. Maar het is wel waar, ipv te jammeren hoe een relatie was is het beter te denken aan een nieuwe relatie (elke liefde is weer een nieuwe liefde) of dat het solo zo goed is of denken aan hoe je korter gaat werken, als je dat graag wil, dat maakt het leven leuker.


“Het gesprek kwam op taalkundige hilariteiten. Een vriend, die uit hoofde van zijn beroep veel jaarverslagen leest, had de topper. Op de eerste bladzijde deelde de raad van bestuur mee dat de onderneming aan het begin van het jaar aan de rand van de afgrond stond. Twee alinea’s later: Gelukkig hebben we een stap voorwaarts kunnen maken !”


http://m.youtube.com/watch?v=5XtQ1S1PVeU



                                                    ...wat maak je me nou ?....


...the good thing about the past is that it is over...laughter is so not cool in mijn steenkolenengels...

 
...ik vind dat ik iets moet vinden...anders kun je net zo goed niet bestaan, quoi ?...
 
 

...ik ben veel gelukkiger als ik niets vind, er geen mening over heb, bedoel ik...mijn haar zit veel beter als het gewassen is...volgend jaar elke twee dagen wassen...grijs worden gaat wel snel nu...


...stelletje ass holes...fuck the police !...de meest vooringenomen domme eikels...geef een aap met een iq van 80 een dienstwapen en pepperspray...leve de vvd met meer blauw op straat...geen fookin politieblauw...sterf de vvd met hun kortzichtige domme lege kapitalistische prietpraat...


              ...zo is het maar net...hoewel ik niet van veralgemeniseren en groepsdenken hou...


                                                    ...I was born to love you baby...


                                                    ...you never love the same way twice...

   ...de strijd met de tijd verliezen we allen...geen strijd voor mij...een tiran met haast...you never die the same way twice...
.


No comments: