Monday, October 10, 2016

Dood de grote gelijkmaker

Wat jammer nou toch, dat ze het woord intimiteit niet kende. Dat ik eigenlijk geen liefde of genegenheid gevoeld of bemerkt heb bij haar. Zij is die cold love van dat prachtige lied van dowland. In bed of daarbuiten, nooit raakte ze me aan. Ze was bijna preuts of frigide te noemen.

Wat er niet in zit, kan er ook niet uit komen.

En blijkbaar was ik er dol op. Vond het ook prettig, dat passieve plus dat ze vreemd genoeg wel weer de lekkerste had. Was al verliefd op haar uiterlijk, stil en sereen zijn en toen ontdekte ik dat. Wat was ze lekker, fantastisch.

En met die zwartleren jurk is ze de mooiste en knapste. En die roze nepnagels. Mijn droomvrouw. Jaja.

Jajaja. One sees clearly only with the heart. Vous etes belles mais vous etes vides. U bent knap maar leeg. Daar ben ik het niet mee eens. Wel met liefdeloos en wantrouwend zijn. En altijd die  slachtofferrol aannemen waardoor elke relatie gedoemd is te mislukken. Haar leegte moet gevuld met waardering en aandacht voor haar slachtofferrol en haar prestaties. En zelf nooit waardering of dankbaarheid uitspreken. Vreemde vogel. Wat ik zeg ben ik zelf. Haar gebrek aan (het uiten van) liefde was mijn gebrek aan (het uiten van) liefde geworden.


i bought her a fur coat for christmas
and a diamond ring
she’s got the nerve to tell me
that love don’t mean a thing
i’ve been down so long,
being down don’t bother me
i’m gonna take all my troubles,
drown ’em in the deep blue sea




Slachtoffer. zielepiet. zielepoot. Valt wel mee. Ben sinds mei 2014 eigenlijk continu gelukkig met nog maar zelden een sombere bui. November 2015 tm februari 2016 was door gehoest, mijn werk en relatie gedoe iets minder.


No comments: