Friday, September 9, 2016

Life is the way you think about yourself through the day; life is the way you feel about yourself sroeh the day

Als je je in een gelukkige relatie bevindt, dan weet je dat waarschijnlijk zelf ook wel. Toch blijft het altijd fijn om wetenschappelijke bevestiging te krijgen.Hoe komt het dat sommige relaties vrijwel direct stranden en anderen een leven lang stand houden? Als je deze dingen met je partner doet, dan zit het volgens de wetenschap dus blijkbaar wel goed:

1. Jullie doen samen huishoudelijke klusjes

Couples who do the dishes together, stay together.

Uit onderzoek blijkt namelijk dat het delen van huishoudelijke klusjes véél meer teweeg brengt dan alleen het verlichten van de werklast. Naast trouw en seks, is dit namelijk het derde cruciale aspect van een succesvolle relatie. Het is zelfs zo dat stellen waarvan de man meer in het huishouden doet, meer en betere seks hebben. Waar is die theedoek?

2. Jullie blijven nieuwe dingen proberen

Gaan jullie iedere date night naar dat eeuwige Italiaanse restaurant?

Spice things up a little! De pasta is er vast heerlijk, maar je wordt er gelukkiger van als je af en toe iets nieuws probeert.

Onderzoek laat namelijk zien dat het delen van nieuwe ervaringen er écht voor kan zorgen dat je weer even vlinders in je buik krijgt. Hoewel het normaal is dat de romantiek langzamerhand terugloopt, zorgen gelukkige stellen er op deze manier voor dat het nooit helemáál verdwijnt.

3. Jullie zijn niet bang om alleen te zijn

Tijd kunnen doorbrengen zonder de ander is ook een sleutel tot een succesvolle relatie. In ieder geval kan gebrek aan persoonlijke ruimte een relatie om zeep helpen, zo blijkt uit onderzoek. Over het algemeen hebben vrouwen hier meer behoefte aan dan mannen, maar bijna een derde van de participanten gaf aan graag meer ruimte te krijgen van hun partner. Het is dus héél gezond om niet alles met je wederhelft te delen, maar ook zelf een leven te hebben.

4. Jullie hechten waarde aan intimiteit

Of jullie nu één keer per week of vijf keer per week seks hebben, intimiteit is minstens zo belangrijk voor een goede relatie. Hoewel het logisch is om je af en toe af te vragen of jullie wel genoeg seks hebben, blijkt uit onderzoek dat stellen niet gelukkiger worden als ze het vaker dan één keer per week doen. Natuurlijk ontmoedigen we dit niet, maar kussen en knuffelen is dus mínstens zo belangrijk.





Dem ist es schlecht in seiner hau(p)t, der in seiner eigenen gedanken glaubt.

                                                                                    De viese cirkel

Als ik blijf kijken zoals ik altijd heb gekeken,
blijf ik denken zoals ik altijd heb gedacht.

Als ik blijf denken zoals ik altijd heb gedacht,
blijf ik geloven zoals ik altijd heb geloofd.

Als ik blijf geloven zoals ik altijd heb geloofd,
blijf ik doen wat ik altijd heb gedaan.

Als ik blijf doen wat ik altijd heb gedaan,
blijft mij overkomen, wat mij altijd overkomt.

Maar als ik nu mijn ogen sluit
en voel van binnen
dan kom ik deze cirkel uit
en kan ik steeds opnieuw beginnen.







Dit is een mogelijk verschil tussen mensen die zich ontwikkelen en mensen die stilstaan en steeds tegen dezelfde problemen aan lopen.

Dit is misschien het verschil tussen mensen met veerkracht en optimisme en mensen die zich gedragen als slachtoffer van de situatie.

Je kunt ervoor kiezen te leven vanuit de gedachte dat een situatie verandert naarmate je verandert van perspectief. Of: hoe je kijkt bepaalt wat je ziet. Waar je je aandacht op richt is wat jouw beeld, dus je gedachte, bepaalt.

Gedachten uiten zich soms in acties en je acties zijn verantwoordelijk voor je interacties in het leven.

Dus als de dingen in je leven niet gaan zoals jij het graag zou willen, verander dan van perspectief. Kijk anders, richt je op andere dingen. Richt je dus vooral op wat je wél wilt.

Meestal zijn we bezig met dingen die we niet willen, waar we tegen zijn, waar we een hekel aan hebben, waar we bang voor zijn of waar we ons tegen verzetten. Dat zijn allemaal gedachten, allemaal energie, allemaal informatie waarin je soms stikt.

Door continu je aandacht te richten op dingen die je wél wilt, ben je dus positieve energie aan het uitstralen.

Voor alles wat je niet wilt is er per definitie iets wat je wel wilt. Het vergt misschien een beetje oefening en het voelt in het begin misschien een beetje geforceerd, maar dat geeft niks. Gewoonten veranderen kost nou eenmaal tijd en fouten maken mag.

Het effect zal desalniettemin meteen voelbaar zijn. Doordat je positievere gedachten kiest zal ook je gevoel volgen. Je voelt je lichter, blijer, positiever en jij bent de baas over je gedachten, je gevoel, je acties, je leven. Je hebt de keus. Zelfs als je iets overkomt dat vervelend is of moeilijk of verdrietig, jouw gedachten daarover bepaal jij. Door zelf je perspectief te kiezen.

Kies je voor slachtofferschap of kies je voor zelfbewustzijn.

Cirkel van de gedachte


Wat brengt deze situatie mij?

En mogelijk zie je het niet meteen, laat het dan. Later, als het verdriet, boosheid, teleurstelling of wat dan ook, gezakt is, kijk je gewoon opnieuw. Bepaal je opnieuw je perspectief.

  • Kijk anders.
  • Denk anders.
  • Geloof anders.
  • Doe anders.
  • Beleef anders.

Jij hebt meer invloed op je leven dan je misschien denkt.

No comments: